Foto: Unsplash

Společnost KFC omylem vyzvala německé zákazníky, aby oslavili Křišťálovou noc křupavým kuřetem

Zákazníci německého KFC byli ve středu šokováni, když obdrželi push notifikaci, která je v předvečer 84. výročí Křišťálové noci vybízela, aby si dopřáli smažené kuře. „Dnes je vzpomínkový den na Křišťálovou noc! Dopřejte si na svém křupavém kuřátku ještě více jemného sýra,“ stálo ve zprávě od společnosti rychlého občerstvení.

Křišťálová noc, jejíž název přímo poukazuje na množství rozbitých výloh židovských obchodů, domů a synagog, byl násilný, koordinovaný antisemitský útok zaměřený na podniky, budovy a synagogy vlastněné Židy, který se odehrál v noci z 9. na 10. listopadu 1938. Nacisté během noci rozbíjeli výlohy, rabovali obchody, zapalovali modlitebny a zabili 91 Židů a asi 30 tisíc jich bylo odvezeno do koncentračních táborů. Tato událost je všeobecně považována za první pogrom holocaustu. Hluchý firemní text rozhodně nebyl ideálním způsobem, jak si toto smutné výroční připomenout.

Krátce po odeslání oznámení lidé začali reagovat rozhořčením a společnost byla nucena vydat v další zprávě omluvu: „Omlouváme se, udělali jsme chybu. Kvůli chybě v našem systému jsme prostřednictvím naší aplikace odeslali nesprávnou a nevhodnou zprávu. Velmi se omlouváme, okamžitě zkontrolujeme naše interní procesy, aby se to již neopakovalo. Omluvte prosím tuto chybu.“

Společnost dále přičetla své zarážející pochybení automatickému systému upozornění: „Používáme poloautomatický proces vytváření obsahu spojený s kalendáři, které zahrnují státní svátky. V tomto případě nebyl náš interní proces kontroly řádně dodržen, což vedlo ke sdílení neschváleného oznámení.“

Zdroj: gizmodo.com