Foto: se svolením Levi Strauss

Společnost Levi Strauss plánuje vytvářet modelky pomocí umělé inteligence

Jedna z největších módních světových značek Levi Strauss spolupracuje se společností zabývající se umělou inteligencí na počítačem generovaných modelech, které mají doplnit modelky a modely z masa a kostí. Společnost tento krok zdůvodňuje jako součást své cesty digitální transformace, konkrétně má přinést větší rozmanitost, rovnost, inkluzi a udržitelnost. Ačkoli tento počin může znít vznešeně, pravdou je, že společnost Levi Strauss v podstatě najímá robota, aby se vyhnul placení lidských modelů.

“Módu a technologie vnímáme jako umění i vědu a jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Lalaland.ai, společností s kvalitní technologií, která nám může pomoci pokračovat v naší cestě za rozmanitější a inkluzivnější zákaznickou zkušeností,” uvedla společnost Levi Strauss.

Společnost Levi Strauss na tomto projektu spolupracuje s amsterdamským studiem digitálních modelů Lalaland.ai. Společnost byla založena v roce 2019 a jejím cílem je ukázat zákazníkům, jak by různé módní kousky vypadaly na osobě, která vypadá jako oni, a to právě prostřednictvím modelů vytvořených umělou inteligencí.

Levi Strauss připouští, že umělá inteligence pravděpodobně nikdy plně nenahradí lidské modely. Nicméně pravdou je, že jde o první krok v cestě k automatizaci průmyslu. Vzhledem k tomu, že “výtvory” generované umělou inteligencí jsou stále přesvědčivější, bude se postupně ke stejnému kroku přidávat stále více a více korporací, které se budou zaštiťovat tvrzeními, že jde o zvýšení rozmanitosti, ochranu životního prostředí či PR zásady. Pochopitelně jde ale zejména o příležitost, jak ušetřit.

V tomto kontextu je zajímavé připomenout, že společnost údajně v loňském roce zahájila 12 až 19 měsíční proces rušení přibližně 800 pracovních míst, což zahrnuje téměř 20 % zaměstnanců společnosti. Jednalo se o součást restrukturalizačního plánu, jehož cílem bylo ušetřit ročně přibližně 75 až 100 milionů dolarů.

Zdroj: engadget.com