Společnost Lime stahuje své koloběžky z 12 měst a propouští 100 zaměstnanců

Koloběžky Lime jsou fenomén, který doslova zaplavil ulice mnoha měst po celém světě. Podle počtu elektrických samohybů by se mohlo zdát, že jde o mimořádně úspěšný projekt, ovšem ukazuje se, že to nemusí být tak docela pravda.

Společnost Lime krátce po novém roce totiž oznámila, že propouští více než 100 zaměstnanců a především stahuje své koloběžky z 12 měst po celém světě. Ačkoliv problémy se týkají relativně vzdálených trhů, konkrétně tedy čtyř měst v USA a osmi v Latinské Americe. Podle vyjádření společnosti je za zužováním snaha stát se první společností zajišťující tento druh městské mobility, která je rentabilní.

Není to poprvé co Lime mění své plány. Koncem minulého roku skončila svůj, ani ne měsíc trvající program umožňující zapůjčení elektrických aut. Lime také plánuje zavést pro své pravidelné zákazníky předplatitelské služby, které umožní neplatit za odjeté kilometry, ale paušálně. Společnost Lime tuto službu otestovala v několika státech a plánuje ji relativně brzy rozšířit dál.

Otázkou je, jestli tento způsob dopravy městům skutečně prospívá. V Praze většinou vídáme více koloběžek postavených na chodnících, kde často překáží chodcům, než těch, které skutečně používají jezdci. Proti podobným způsobům dopravy se často brání i samotná města. Navíc podle dopravních předpisů (resp. vyjádření ministerstva dopravy) nepatří elektrické koloběžky na chodníky a měly by jezdit v komunikaci s automobily a motorkami. To však může být pro nezkušené jezdce, kteří často nemají ani přilbu (čímž porušují další předpis) nebezpečné.

Jak se bude společnosti Lime nadále dařit zatím nevíme. Současná situace ale ukazuje, že buď je společnost Lime mimořádně dynamická a je schopná velmi rychle měnit trhy, nebo některé její záměry nevychází tak, jak by si její vedení přálo.

Zdroj: engadget.com