Foto: Unsplash

Společnost Meta se pokouší pomocí umělé inteligence omezit diskriminaci v reklamách

Společnost Meta se pokouší omezit diskriminaci v reklamě. Zavádí proto v USA systém redukce odchylek (Variance Reduction System), který má zajistit, aby skutečné publikum reklamy více odpovídalo způsobilému cílovému publiku – to znamená, že by se zobrazování reklamy nemělo nesprávně vychylovat k určitým kulturním skupinám.

Jakmile reklamní sdělení zhlédne dostatečný počet lidí, algoritmus porovná souhrnné demografické údaje diváků s těmi, které marketéři zamýšleli oslovit. Poté upraví takzvanou aukční hodnotu reklamy (tj. pravděpodobnost, že reklamu uvidíte) tak, aby se určitým skupinám zobrazovala častěji nebo méně často.

Tento nový antidiskriminační algoritmus se bude zpočátku vztahovat na inzeráty na bydlení. Podle společnosti se VRS v průběhu následujícího roku rozšíří i na inzeráty týkající se úvěrů a zaměstnání v celých Spojených státech. Nová funkce přichází po více než roce spolupráce s ministerstvem spravedlnosti i ministerstvem pro bydlení a rozvoj měst. Společnost Meta byla v roce 2019 obviněna z toho, že umožnila diskriminaci v reklamách na bydlení tím, že inzerentům umožnila vyloučit určité demografické skupiny, včetně těch, které jsou chráněny zákonem o spravedlivém bydlení.

Společnost Meta není jediná, která se snaží omezit diskriminační reklamy. Google zakázal inzerentům od roku 2020 cílit reklamy na úvěry, bydlení a zaměstnání. Technologie použitá k boji proti tomuto druhu diskriminace je však poměrně nová. Nicméně pokud se algoritmus od společnosti Meta osvědčí, je možné, že ostatní technologické firmy zavedou vlastní systémy podobné VRS.

Zdroj: www.engadget.com