Zdroj: nikolamotor.com

Společnost Nikola končí s částí výroby, plánuje se zaměřit plně na nákladní vozy

Společnost Nikola se zaměřuje na dopravní prostředky s alternativními pohony a je proslulá mimo jiné svým rozmachem. Kromě obligátních elektrických automobilů (v tomto případě tedy náklaďáků) vyvíjí Nikola i další dopravní prostředky, respektive vyvíjela. Tento týden vedení společnosti oznámilo, že z definitivní platností uzavírá svoji divizi Powersports, která se zaměřovala na vývoj elektrického vodního skútru a čtyřkolky.

Tento krok je součástí hlubší restrukturalizace celé společnosti, která by měla sloužit pro přesnější zaměření na hlavní cíl společnosti, tedy těžké nákladní automobily poháněné akumulátory a vodíkovými články.

V současnosti je vývoj těchto automobilů ve stádiu testování. K dispozici je pět kusů, které jsou postupně uváděny do provozu, a testovací týmy zvyšují postupně jejich výkon. Spolu s ním zvyšují postupně také točivý moment a užitečnou zátěž a zkoumají reakce pohonného systému. Čtyři nákladní vozy jsou testovány samostatně na různých místech USA, kde jsou vystavovány různým místním povětrnostním podmínkám.

Zajímavou zprávou je také fakt, že Nikola spolupracuje se společností IVECO na společném výrobním závodě. Ten vzniká rekonstrukcí staršího průmyslového areálu v německém Ulmu. Zkušební výroba elektrických a vodíkových nákladních automobilů by se tam mohla rozběhnout už v červnu letošního roku.

Nákladní doprava je ve světě elektromobility pořád poměrně málo rozvinutá. Tesla představila před několika lety své EV nákladní vozy, avšak doposud se nedočkaly většího rozšíření. Právě v elektřině a s ní spojené ekologičnosti je podle mnohých expertů budoucnost silniční nákladní dopravy.

Zdroj: nikolamotor.com