Foto: Pixabay

Společnost Spotify přitvrdila v obraně proti dezinformacím, koupila startup Kinzen

Společnost Spotify se rozhodla posílit v oblasti ochrany před šířením dezinformací. Za tímto účelem nyní koupila startup Kinzen, který se specializuje na využívání strojového učení k analýze obsahu a vyhledávání potenciálně škodlivých příspěvků, na něž poté upozorní lidské moderátory.

Spotify v tiskové zprávě uvádí, že zmíněná akvizice má pomoci „poskytovat bezpečný a příjemný zážitek na platformě po celém světě“, a to i přesto, že se více zaměřuje na podcasty a audioknihy vytvářené uživateli, které by potenciálně mohly obsahovat dezinformace nebo jiné porušení zásad Spotify.

Společnost Spotify tvrdí, že se společností Kinzen spolupracuje již od roku 2020 a že technologie tohoto startupu je rozhodující pro zlepšení bezpečnosti platformy. Podle stránek společnosti Kinzen je její technologie schopna analyzovat zvukový obsah v několika jazycích a využívá data z internetu a lidské experty, aby zjistila, zda jsou určitá tvrzení nevhodná. (Tvrdí dokonce, že dokáže rozpoznat i zdánlivě neškodné fráze, které však ve skutečnosti odkazují na něco s nevhodným významem).

Vzhledem k tomu, že Spotify obsahuje obrovské množství zvukových nahrávek vytvořených uživateli, je nesmírně těžké zachytit všechna porušení pravidel.

Dustee Jenkinsová, globální šéfka oddělení pro veřejné záležitosti společnosti Spotify, která je citována v tiskové zprávě, říká, že pomoc společnosti Kinzen výrazně zlepší schopnost společnosti „odhalovat a řešit škodlivý obsah, a co je důležité, způsobem, který lépe zohledňuje místní kontext“. Pravdou je, že platforma obsahuje miliony podcastů a další tisíce přibývají každým dnem, algoritmus proto bude mít skutečně „co dělat“.

Zdroj: theverge.com