Společnost Unity vytvořila unikátní hru, určenou pro výcvik a učení AI

Engine Unity patří mezi nejpopulárnější vývojářské nástroje současnosti. Práce s ním je relativně jednoduchá a poradí si i s pokročilými technologiemi typu virtuální realita. Jeho autem je stejnojmenná společnost a ta nyní vytvořila speciální hru Obstacle Tower, určenou pro výcvik umělé inteligence.

Obsahuje celkově sto úrovní, které se během hry mění a staví před umělou inteligencí ovládaného avatara nové překážky. Pochopitelně také roste obtížnost úrovní. Každá z úrovní je procedurálně generovaná a díky tomu nejsou stejné.

Prvním testem této hry bude soutěž, kterou společnost Unity vyhlásila, s dotací 100 000. Její účastníci mohou zkusit změřit síly své AI s ostatními přímo v nové hře a společnost Unity doufá, že by se její nový nástroj mohl stát populární a stát se jakýmsi benchmarkovým testem AI.

V prostředí Obstacle Tower je velké množství problémů od hledání cesty, přes nalézání a úspěšného používání klíčů až po překonávání speciálních překážek a hádanek, které musí AI vyřešit. Videohry patří dlouhodobě mezi nejpoužívanější nástroje pro výcvik strojového učení, avšak Obstacle Tower je první svého druhu určený výhradně pro AI. Hra před umělou inteligenci klade celou řadu problémů které jsou založené na vnímání obrazu i zvuku, schopnosti orientovat se podle obrázků nebo chápat a aplikovat kognitivní pochody.

Soutěž, která má Obstacle Tower propagovat se rozběhne 11. února, kdy bude vývojářům k dispozici prvních dvacet pět levelů, od 15. dubna pak bude k dispozici celá stopatrová věž. Vyhlášení vítězů proběhne 14. června.

Zdroj: theverge.com