Foto: Unspash

Společnost X by mohla přijít o 75 milionů dolarů kvůli vyjádření Elona Muska

Sociální síť X obvykle vydělává nejvíce peněz v posledních měsících roku, kdy všechny velké značky násobí své reklamní kampaně s ohledem na vánoční nákupní sezónu. Podle deníku The New York Times však zpráva o příjmech společnosti X Elona Muska za toto čtvrtletí může vypadat jinak než obvykle. Podle interních dokumentů více než 100 značek (a dokonce i další inzerenti, jako jsou například političtí kandidáti) zcela pozastavilo své reklamy na těchto webových stránkách, zatímco desítky dalších zvažují jejich stažení. Pokud se inzerenti nevrátí, může X v letošním roce přijít až o 75 milionů dolarů z příjmů z reklamy.

První velké značky pozastavily své reklamy krátce po kontroverzním tweetu Elona Muska, v němž souhlasil s antisemitskou konspirační teorií. Krátce po jeho zveřejnění publikovala organizace Media Matters, jež se zabývá sledováním médií, zprávu, která ukazuje reklamy na webu hned vedle antisemitského obsahu. V reakci na to podala společnost X na tuto organizaci žalobu, v níž ji obvinila z toho, že záměrně vytvořila prostředí, v němž se reklamy některých největších inzerentů platformy zobrazují vedle extrémního a okrajového obsahu.

Linda Yaccarino, generální ředitelka společnosti, ve svém příspěvku X obhajovala a uvedla, že reklamu společnosti Apple vedle nevkusného obsahu na platformě viděli pouze dva uživatelé. Jedním z nich podle ní byla právě Media Matters. Nicméně organizace ve svém prohlášení označila žalobu společnosti X za lehkomyslnou a uvedla, že se těší na výhru u soudu.

Mezi značkami, které po těchto incidentech rychle stáhly své reklamy z X, byly například i IBM, Apple, Netflix, Disney, Uber a Coca-Cola, zatímco Ubisoft byl jednou z prvních videoherních společností. Podle zprávy The Times Airbnb pozastavila reklamu na X v hodnotě přes 1 milion dolarů a Netflix stáhl reklamy v hodnotě 3 miliony dolarů. X by také mohlo přijít o příjmy z reklamy ve výši 4 milionů dolarů kvůli pozastavení kampaní dceřiných společností Microsoftu.

Společnost X celou věc popřela s tím, že uvedené údaje jsou buď zastaralé, nebo sloužily pouze k internímu cvičení k vyhodnocení celkového rizika. Uvedla také, že možné ztráty příjmů z reklamy se pohybují pouze kolem 11 milionů dolarů a že přesná částka neustále kolísá, protože někteří inzerenti se vracejí, nebo dokonce zvyšují své výdaje na reklamu.

Zdroj: engadget.com