Foto: Unsplash

Společnost X zavádí nové nastavení a snaží se zpět získat inzerenty

Platforma X nabízí inzerentům nové možnosti, jak mít kontrolu nad tím, jaký typ obsahu se bude zobrazovat v blízkosti jejich reklam. Společnost dříve známá jako Twitter totiž představila nové nastavení citlivosti, které inzerentům umožňuje vybrat si mezi různými typy filtrování obsahu jejich reklam.

Nové ovládací prvky přicházejí v době, kdy se společnost X stále zoufaleji snaží získat zpět inzerenty. Příjmy z reklamy společnosti klesly o 50 % od chvíle, kdy ji převzal Elon Musk, protože inzerenti snížili výdaje na tuto platformu kvůli obavám z nárůstu nenávistných projevů a dalšího nepřijatelného obsahu (skutečně se stalo, že několik významných značek bylo umístěno v blízkosti účtů neonacistů, popíračů holocaustu a dalších uživatelů, kteří byli dříve pozastaveni).

Společnost X uvedla, že nový nástroj bude využívat strojové učení k omezení přidělování k různým úrovním obsahu podle citlivosti značky. Pro inzerenty jsou prozatím k dispozici dvě nastavení: konzervativní a standardní. Společnost dále upřesnila, že veškerý obsah porušující pravidla bude z reklam vyloučen bez ohledu na to, kterou z možností inzerenti zvolili.

V rámci nejpřísnějšího konzervativního nastavení budou reklamy vyloučeny ze zobrazování v blízkosti příspěvků obsahujících cílené nenávistné projevy, sexuální obsah, bezdůvodné násilí, nadměrné vulgarity, obscénnosti, spam a drogy.

Standardní varianta se vyhne stejným tématům, ale povolí spam a obsah související s drogami. Společnost také plánuje přidat uvolněnější nastavení pro inzerenty, kteří chtějí maximalizovat dosah svých reklam s nejmenšími omezeními toho, co se může zobrazovat v jejich blízkosti.

Tato aktualizace není prvním způsobem, jak se X snaží podpořit bezpečnost na své platformě. Nicméně se prozatím zdá, že zabezpečení není dostatečné. Ačkoli společnost opakovaně tvrdí, že se jí daří omezit dosah nenávistných projevů na svých stránkách, výzkumníci tvrdí opak. Minulý měsíc agentura Bloomberg uvedla, že výzkumníci z Centra pro potírání digitální nenávisti (CCDH) naznačují, že od Muskova převzetí společnosti došlo k prudkému nárůstu nenávistných projevů, a to jak z hlediska jejich objemu, tak z hlediska intenzity. Společnost X tato zjištění zpochybnila a CCDH žaluje s tím, že skupina nelegálně shromažďovala data.

Zdroj: engadget.com