Zdroj: engadget.com

Společnost Zoom vstupuje na pole hardwaru, cílem je usnadnit komunikaci

Pokud bychom mohli někoho označit jako vítěze krize spojené s pandemii onemocnění Covid-19, jistě bychom si vzpomněli na společnost Zoom. Její produkt – komunikační program umožňující videokonference více lidí zároveň se doslova během pár dní stal nezbytným nástrojem pro práci i volný čas. Podle nedávné zprávy se během prvního pololetí letošního roku zvýšil počet uživatelů služeb Zoomu z 10 milionů na konci roku 2019 na 300 milionů v dubnu 2020.

Vedení společnosti se rozhodlo situace využít a rozšířit portfolio produktů. A podobně jako například Facebook nebo před ním Amazon se Zoom vydá cestou vlastního hardwaru, a to řadou nazvanou Zoom for Home. Jedná se o kombinaci zařízení a softwaru sloužících k co největšímu usnadnění práce z domova. Je určen především pro profesionály, ačkoliv by měl být dostupný i běžným uživatelům.

Zoom není přímo výrobcem hardwaru, tak jako řada jiných velkých značek zadává jeho výrobu třetím stranám. První produkt Zoom for Home je výsledkem spolupráce se společností DTEN, která je renomovaným výrobcem vybavení pro konferenční místnosti. Říká se tomu Zoom for Home DTEN ME a jedná se o interaktivní obrazovku s úhlopříčkou 27 palců, která je vlastně zmenšenou verzí běžně používaného konferenčního hardwaru. Nabídne mimo jiné tři širokoúhlé kamery, dotykovou obrazovku a osm mikrofonů. Jedná se vlastně o inteligentní displej vytvořený s důrazem na přenos obrazu a komunikaci.

Jeff Smith, zvedoucí společnosti Zoom Rooms, k novému produktu říká, že je vytvořený s důrazem na maximální jednoduchost, přenositelnost a snadnou montáž. Zároveň by měl přinést všechny prvky nutné pro kvalitní vzdálenou komunikaci v jednom balení. Cena komunikační obrazovky od společnosti Zoom je 599 dolarů, což je poměrně vysoká částka.

Zdroj: engadget.com