Společnosti HTC klesly v červnu tržby o 68 %

Finanční problémy kdysi vysoce kompetitivního výrobce smartphonů HTC nekončí, ba se spíše prohlubují. Společnost v červnu zaznamenala pokles tržeb o 68 %, zatímco v květnu to bylo „jen“ o 9 %. K tomu produkce jejích telefonů spadla na nebezpečně nízkou úroveň.

Tchajwanská firma byla jednou z prvních, která ve svých telefonech nabídla síť 4G LTE (např. její model HTC Evo byl v roce 2010 vůbec prvním takovým zařízením), a ještě před několika lety byla schopna produkovat špičková mobilní zařízení, jež se po technologické i výkonnostní stránce vyrovnala produktům od gigantů jako Samsung nebo Apple. V roce 2011 činil její tržní podíl 10,7 %.

Nyní však společnost ani zdaleka není v tak příznivé situaci – zmíněný propad tržeb je největším za více než dva roky a v červnu činily její tržby pouhých 72 mil. dolarů. Zatím se jí nedaří najít účinný recept, jak konkurovat v posledních letech rostoucím čínským značkám jako Huawei, Xiaomi nebo Oppo, a o to méně dokáže držet krok s lídry trhu Samsungem a Applem. Navíc nedávno vydaná vlajková loď HTC U12+ se podle dosavadních ohlasů pravděpodobně nestane prodejním hitem, který by firmě pomohl se postavit na nohy.

Podle analytiků ze společnosti Trendforce zaznamenal výrobce minulý měsíc nizší prodeje, než očekával, v segmentu high-endu a pouze průměrné prodeje v kategoriích střední třídy a low-endu. Jedním z důvodů je prý absence vylepšeného hardwaru, který zákazníci u nových telefonů – i nejnižší cenové kategorie – očekávají.

Minulý týden HTC oznámilo propuštění více než 1500 zaměstnanců ze svých výrobních závodů. Letos se navíc předpokládá, že celkový objem produkce telefonů bude menší než 2 mil. kusů. Pro srovnání – zhruba tolik i více jednotek dnes mnozí výrobci prodají během prvního dne prodeje.

Není vyloučeno, že někdejší průkopník na poli smartphonů už nikdy nebude oním velkým světovým hráčem a že se v blízké budoucnosti, již jako menší výrobce, přeorientuje na specifický segment trhu. I tak ale bude muset podle webu techspot.com vyřešit akutní problém s nízkým objemem výroby.

 

Zdroj: techspot.com, gizchina.com, forbes.com