Spotify bude moci podle nových pravidel pozastavit nebo zrušit účty uživatelů používajících blokátory reklamy

Největší platforma pro streamování hudby Spotify změnila smluvní podmínky pro její používání – podle nich bude moci pozastavit nebo i zrušit účty posluchačů, kteří používají blokátory reklam. Změna začne platit od 1. března.

Podle nového znění smluvních podmínek služby „je zakázáno obcházet reklamy, blokovat je nebo vytvářet či distribuovat nástroje určené k jejich blokování“. Změna je součástí předešlých opatření, jimiž se platforma snaží obcházení reklam zamezit – v současnosti např. využívá detekční nástroje, které dokáží identifikovat uživatele manipulující s jejich streamy. Spotify o změně uživatele informovalo e-mailem předminulý týden.

Problém s blokátory reklamy řeší platforma již delší dobu a souvisí s tím, že většina uživatelů užívá verzi zdarma, kterou „živí“ právě reklamy. Spotify odhaduje, že blokátory používá zhruba 1 % uživatelské základny, tzn. kolem 2 milionů lidí.

Platforma také v minulosti řešila problém s neautorizovanými aplikacemi, které uživatelům umožňovaly přístup k placeným funkcím jako neomezené přeskakovaní skladeb. Na ně si loni „posvítila“ a uživatelům rozeslala e-mail, v němž je informovala o tom, že tyto aplikace kvůli jejich „abnormální aktivitě“ zablokovala.

 

Zdroj: digitaltrends.com