Spotify chce konkurovat YouTube, představil nový program pro tvůrce videí
Společnost Spotify chce svým novým programem pro tvůrce videí a obsahu tvrdě konkurovat YouTube. Hudební a podcastová aplikace oznámila nový program, který od 2. ledna 2025 zpeněžuje audio a video nad rámec příjmů z reklamy.
Nový monetizační program platí tvůrcům Spotify dvěma způsoby. Tvůrci mohou prostřednictvím tohoto „partnerského“ programu získat podíl na příjmech z reklamy ze svého obsahu na všech platformách. Ale mohou také vydělávat prostřednictvím měsíčního předplatného podcastů, které umožňuje posluchačům podporovat tvůrce přímo výměnou za exkluzivní bonusový obsah a výhody.
Obě úrovně však stanovují určité podmínky. Partnerský program vyžaduje, aby účastníci hostovali a nahrávali svůj obsah prostřednictvím platformy Spotify for Creators, odvysílali 10 000 hodin, měli alespoň 2 000 unikátních zhlédnutí za 30 dní a publikovali alespoň 12 epizod. Možnost předplatného bude umožněna pouze tvůrcům obsahu, kteří mají alespoň dvě publikované epizody a alespoň 100 unikátních posluchačů Spotify za 60 dní.
Novinka bude k dispozici zatím pouze pro uživatele v USA, Velké Británii, Kanadě a Austrálii.
Zdroj: engadget.com