Square Enix přerušil vývoj remasterů původní trilogie Tomb Raider

Vydavatel Square Enix neschválil remaky původní trilogie Tomb Raider a projekt musel být zrušen. Stalo se tak pouze několik týdnů poté, co kanadské studio Realtech VR plán na remastery oznámilo.

Ve svém prohlášení studio uvedlo, že se nedohodlo na získání licencí od třetích stran a přejde na projekty z oblasti rozšířené a virtuální reality. Konkrétně měl být projekt remakem prvních třech her z původního Playstationu a nová trilogie měla být vydána v HD na Steamu.

Vydavatel a zároveň držitel licence v prohlášení napsal, že i když sdílí nadšení a vášeň pro slavnou sérii, remastery byly podle něj iniciovány a propagovány bez toho, aniž se na něj tvůrci obrátili kvůli oficiálnímu „posvěcení“. Veškeré zmínky o remacích tak byly z webové stránky studia Realtech VR vymazány, stejně jako videa z YouTube.

Mluvčí studia webu gamesindustry.biz sdělil, že detaily ohledně případu nemůže z právních důvodů rozebírat, nicméně připomněl, že pokud šlo o remaky dvou prvních dílů na smartphony, byla spolupráce s japonským videoherním gigantem „skvělá“. Plány na nové remaky prý však nepadly na úrodnou půdu. Podle něj nyní s vydavatelem neprobíhá žádná spolupráce.

Minulý týden vydavatel uvolnil teaser trailer na očekávaný nový díl s názvem Shadow of the Tomb Raider, který by měl vyjít 14. září tohoto roku a na kterém pracuje studio Eidos Montreal. Studio má za sebou hry jako Deus Ex: Human Revolution (2011), Deus Ex: Mankind Divided (2016) nebo remake Thiefa z roku 2014.

 

Zdroj: gamesindustry.biz