Srovnání nejnovější generace herních konzolí – vyplatí se dát přednost Sony, nebo Microsoftu?
Zanedlouho bude na trh uvedena nová generace herních konzolí, kterou netrpělivě očekávají snad všichni vášniví hráči. Pokud ale ještě nejste rozhodnuti, kterou z nejnovějších konzolí si vybrat, přinášíme vám krátké srovnání, v němž se zaměříme na nejpodstatnější rozdíly, na které byste při výběru neměli zapomenout.
Sony i Microsoft proti sobě opět postaví dvě verze nejnovějších konzolí – Sony přijde s pátou generací PSka – plnohodnotnou a Digital Edition verzí a Microsoft si připravil Series X a S. Máme tedy před sebou celkem čtyři modely konzolí, které se v některých ohledech liší více a v jiných méně.
PlayStation 5 je plnokrevnou konzolí, která se oproti DE může pochlubit i optickou mechanikou. Velmi důležité přitom je, že vůbec poprvé se PlayStation 5 Digital Edition oproti PS5 neliší výkonem, ale právě a jen pouze ne/přítomností optické mechaniky na boční straně. Rozdíly jsou tedy patrné i na první pohled, a to v designu těchto dvou modelů. Zatímco klasická verze není souměrná, verze bez optické mechaniky nabízí zcela vyvážený vzhled.
Pokud je proto vaším favoritem Sony, rozhodování budete mít poměrně snadné – pokud víte, že nevyužijete diskovou jednotku pro fyzické nosiče her, zvolte DE verzi, s níž navíc ušetříte několik tisíc.
Při srovnání Xbox Series X a levnější eskové verze však zjistíme, že Microsoft oba modely odlišil i co se hardwaru týče. Pomineme-li proto menší tělo, odlišné chlazení, nižší cenovku a prozatím jen bílou barvu verze S, oproti Series X se esko odlišuje i o něco nižším výkonem (včetně většího rozdílu v grafickém výkonu), nižší pamětí a rychlostí. Je tedy jasné, že X verze bude oproti S vhodnější pro náročnější hráče.
Co se týče srovnání plnokrevných konzolí PS5 a Series X, z hlediska výkonu na tom bude lépe Microsoft, který se pochlubí nejvýkonnější konzolí na trhu. Rozdíl ve výkonu by přitom měl být dost podstatný (zatímco PS5 má výkon 10,28 teraflopů, Xko má ve výbavě 12 teraflopů, a mluví se dokonce i o dedikovaném hardware pro ray tracing o výkonu více než 13 teraflopů).
Kromě technických (papírových) specifikací je však stále potřeba mít na paměti i další velmi důležité parametry, a to zejména nabídku exkluzivních herních titulů pro jednotlivé konzole, online služby či zpětnou kompatibilitu. Nutno přitom podotknout, že Sony, co se nabídky zajímavých titulů týče, v minulém roce Microsoft předběhl na plné čáře.