Starbucks plánuje vytvořit „globální digitální komunitu“ s věrnostním programem NFT
Již dříve jsme mohli zaslechnout, že největší řetězec kaváren na světě Starbucks plánuje vstoupit na půdu NFT byznysu. Nyní generální ředitel společnosti Howard Schultz a výkonný viceprezident a marketingový ředitel Brady Brewer investorům během prezentace výsledků za 2. čtvrtletí 2022 sdělili více detailů – a totiž, že kávová společnost skutečně plánuje přidat „nové koncepty, jako je vlastnictví a modely členství založené na komunitě, které vidíme rozvíjet se v prostoru Web 3“.
Brewer plány dále upřesnil takto: „Představte si, že si pořídíte nový digitální sběratelský předmět od společnosti Starbucks, kde tento produkt zároveň slouží jako vaše přístupová karta do globální komunity Starbucks, která nabízí zajímavé zážitky a spolupráci, jejichž středobodem je káva.“
Mnohem srozumitelnější (a konkrétnější) je však příspěvek, který si můžeme přečíst na blogu společnosti: „Plánujeme vytvořit řadu značkových kolekcí NFT, jejichž vlastnictví iniciuje členství v komunitě a umožňuje přístup k exkluzivním zážitkům a výhodám. Témata těchto kolekcí se budou rodit z uměleckých projevů Starbucks, a to jak z historie, tak nově vytvořených, a také díky spolupráci s dalšími inovátory a podobně smýšlejícími značkami.“
Společnost však nyní čeká ještě spousta práce. Prozatím například neví, který blockchain použije, případně zda jich použije více. Stejně tak bude muset vytvořit kryptopeněženky, které by měly bez problémů (a zejména bezpečně) fungovat u jeho 26,7 milionu zákazníků. Neméně zajímavý však bude také ohlas samotných zákazníků tohoto kávového řetězce.
Zdroj: theverge.com