Start-up Soundcharts pracuje na aplikaci stejného jména pro hudebníky a vydavatelství

Francouzský start-up Soundcharts vyvíjí analytické nástroje stejného jména pro hudebníky i vydavatelství. Služba poskytuje mnoho užitečných informací ze světa hudby, např. co se zrovna hraje v rádiích po celém světě, co „frčí“ na populární platformě Spotify apod. Začínající firma zatím vybrala od investorů 2,65 mil. eur.

Služba má podle tvůrců fungovat podobně jako App Annie pro svět byznysu. Zakladatel a šéf společnosti David Weiszfeld se vyjádřil, že „Soundcharts se chce stát v oblasti hudby tím, čím je Bloomberg pro oblast financí“. Společnost má po celém světě servery, které „poslouchají“ stovky rádií najednou. Používají při tom technologii na rozpoznání hudby jako Shazam, která audio signál převádí na strukturovaná data.

Díky tomu si může uživatel snadno zjistit, v jaké zemi a v jakém rádiu se co momentálně poslouchá nebo jaký je momentálně populární interpret či žánr. Aplikace také využívá rozhraní platformy Spotify k třídění všech veřejných playlistů a změn ve skladbách. V neposlední řadě Soundcharts sleduje „lajky“ na Facebooku a zájemcům či profesionálům dodá analýzu hudebních trendů podle země původu a zmíní se také o jejich růstu popularity.

Zatím se ke službě přihlásilo 250 společností, včetně zaměstnanců pracujících pro lídry globálních hudebních vydavatelství Universal Music, Sony Music a Warner Music. S platformou spolupracují i nezávislá hudební vydavatelství a managementy firem. K využívání služby musejí společnosti hradit příspěvky ve formě stále prodlužovaného předplatného.

 

Zdroj: techcrunch.com