Startup MEL Science vytvořil pro britské školy hodiny chemie ve VR

Vzdělávací startup MEL Science vytvořil pro britské školy 28 VR lekcí chemie.  Lekce využijí různé stupně škol a vyhovují britským učebním osnovám.

Každá hodina stojí 10 dolarů v on-line obchodě Google Play a je kompatibilní s VR headsety Cardboard a Daydream. Pro školy se také nabízí roční licence, jež vyjde na 50 dolarů za každé zařízení, a licence zpřístupňuje i režim umožňující učitelům studenty virtuálními hodinami provázet a dodávat jim doplňující výklad.

Startup v minulém roce obdržela od investorů částku 2,5 mil. dolarů a firma navázala spolupráci se společností RedBoxVR, která vyrábí VR soupravy a distribuuje je do britských škol. Školy, které již VR hardware vlastní, si tak mohou koupit jen licenci nebo lekce.

Zakladatel startupu Vassili Phillipov v tiskové zprávě uvedl, že nejtěžším úkolem pro učitele chemie je základní koncepty předmětu vizualizovat, a právě VR je podle něj ideálním prostředkem, jak vysvětlit žákům látku, kterou je jinak obtížné převést do vizuální podoby. Týká se to např. zobrazení molekul – aplikace umožňuje si je přiblížit či oddálit. Studenti tedy v prostředí aplikace nejsou pouhými pasivními diváky, naopak se stávají jejími aktivními účastníky. Lekce obsahují i některé interaktivní úkoly, které žáci sami zpracovávají, např. vytvářejí vlastní atomy.

MEL Science není jedinou společností, jež se domnívá, že VR nebo AR technologie mohou vzdělávání posunovat na vyšší úroveň. Např. Google vytvořil aplikaci Google Expeditions, využívající rozšířenou realitu, prostřednictvím níž je možné navštěvovat místa jako např. ISS nebo Antarktidu. Společnost Labster dostala minulý rok na „rozjezd“ 10 mil. dolarů na vyvinutí aplikací pro biologii, chemii a fyzikálních 3D simulací. Stále více muzeí nebo uměleckých galerií dnes umožňuje prohlídky exponátů ve VR nebo AR a někde jsou některé výstavní exponáty k vidění pouze v AR.

 

Zdroj: venturebeat.com