Steam přepracovává systém uživatelských recenzí, chce tak bojovat se spamboty

Herní distribuční platforma Steam podniká další kroky k tomu, aby se vypořádala s problémy sužující systém uživatelských recenzí. Chce tak „vzít vítr z plachet“ účtům, u nichž je podle Steamu „nepřiměřeně velké množství“ recenzí k jednomu titulu a k recenzování podle všeho používají spamboty.

Ve stávajícím systému se vyskytují uživatelé, kteří mají na kontě i více než 10 tisíc recenzí k jediné hře, z nichž však většinu tvoří neužitečný balast. Na blogu Steam píše, že „toto chování nejen že není lidsky možné, ale rozhodně to ani nevypovídá nic o užitečnosti těchto recenzí“. V této souvislosti dodává, že někteří uživatelé se pomocí velkého počtu hodnocení snaží „vylepšit“ negativní recenze konkrétního titulu a naopak, přičemž cílem je zkreslit to, které recenze se v systému budou objevovat jako výchozí. Díky novým změnám by to nemělo být možné – Steam totiž sníží váhu každého hodnocení, které přichází z jednoho účtu.

Upravena bude také prodejní stránka, a to tak, aby se počet užitečných a negativních recenzí zhruba shodoval s celkovým uživatelským hodnocením konkrétního titulu. Např. hra s hodnocením 80 % bude mít napříště osm pozitivních recenzí a dvě negativní.

Steam systém uživatelských recenzí přepracovává v krátké době již podruhé. Poprvé se platforma chtěla vypořádat s praktikou zvanou review bombing, při níž dochází ze strany velkých skupin uživatelů k hromadnému negativnímu hodnocení počítačových her i jiných produktů s cílem snížit jejich prodejnost nebo popularitu.

I společnost Valve, tvůrce platformy, o tom ví své. Když v létě jeden z autorů dnes kultovních FPS Half-Life a Half-Life 2 Marc Laidlaw zveřejnil cosi jako shrnutí záplatky zatím stále nevydaného pokračování (nebo nikdy nevydané třetí epizody ke „dvojce“), tisíce hráčů si vybily zlost na její populární multiplayerové stálici CS: Global Offensive.

V současné době největší herní platforma pro PC hry registruje 36 milionů uživatelských recenzí.

 

Zdroj: gamesindustry.biz