Steven Seagal se stal vyslancem nové kryptoměny

Hvězda akčních filmů 90. let Steven Seagal se stala globálním ambasadorem nové kryptoměny Bitcoiin2Gen (B2G), která se připravuje na launch svého ICO. Má jí v záplavě nově vznikajících digitálních měn pomoci se dostatečně zviditelnit na veřejnosti.

Herec není první celebritou, která pomáhá marketingu v oblasti kryptoměn – např. jeho kolega Jamie Foxx propagoval prodej tokenů zdarma na burze Cobinhood. S digitálními měnami se „zapletl“ i rapper 50 Cent, který se nedávno nechal slyšet, že v roce 2014 vydělal na prodeji bitcoinů miliony dolarů, aniž o tom tušil.

Seagal ovšem pro propagaci podle všeho nebyl vybrán z titulu celebrity, kterou známe z filmů, ale jako někdo, jehož „spirituální a filozofické principy se shoduje s cíli komunity vyznávající decentralizovaný P2P platební systém“. Alespoň tak to stojí v oficiálním prohlášení. V něm tvůrci nové kyberměny chválí i jeho angažovanost v charitě, mnohostranný talent a celkově jej považují za „obdivuhodnou osobnost“.

Podle nich je B2G samostatně fungující digitální měnou s vlastním ekosystémem a stroji určenými k těžbě a umožňuje směnu za altcoiny nebo tzv. měny s nuceným oběhem. B2G láká zájemce na údajně kratší dobu zpracování transakce, menší transakční poplatky a efektivnější blockchainový systém. V podstatě to má být podle autorů pokročilejší verze bitcoinu.

Podle některých zpráv ale vše nebude tak „růžové“, jak se tváří. Jak ve své zprávě uvádí server CoinDesk citovaný webem businessinsider.com, měna se ocitla pod palbou kritiky za to, že sdílí některé prvky s kontroverzními investičními pyramidovými strukturami. Nezkušené kupující prý také může zmást podobnost názvu s bitcoinem, se kterým ale nemá nic společného. Důvěru nebudí ani fakt, že v zakládajícím dokumentu se neuvádí, na jaký problém se měna zaměřuje, a na webové stránce nejsou uvedena ani jména prvních backerů.

Podle webu tak není vyloučeno, že Seagalův PR „kousek“ nebude mít stejně jako nepříliš transparentní kryptoměna dlouhého trvání.

 

Zdroj: businessinsider.com, cnet.com