Foto: se svolením EA

Studie zjistila, že čas strávený hraním počítačových her, nesouvisí s úrovní osobní pohody

Studie provedená na 39 000 hráčích počítačových her zjistila, že čas strávený hraním má jen „malý nebo žádný vliv” na jejich osobní pohodu (wellbeing). Průměrný hráč by musel hrát denně o 10 hodin déle než obvykle, aby zaznamenal nějaký rozdíl. Mnohem větší vliv na osobní pohodu hráče mají dle výzkumu samotné důvody hraní.

Osobní pohoda byla měřena pomocí dotazů na životní spokojenost a hladinu emocí, jako je štěstí, smutek, hněv a frustrace. Výsledky jsou v rozporu se studií z roku 2020. Studie z roku 2020, kterou provedlo stejné oddělení Oxfordského internetového institutu, ale na mnohem menší skupině hráčů, naznačovala, že ti, kteří hrají déle, jsou šťastnější.

„Zdravý rozum říká, že pokud máte více volného času na hraní videoher, jste pravděpodobně šťastnější člověk,” řekl profesor Andrew Przybylski, který pracoval na obou studiích. „Ale v rozporu s tím, co si můžeme myslet o tom, zda jsou pro nás hry dobré, nebo špatné, jsme [v této nejnovější studii] našli docela přesvědčivé důkazy, že to, jak moc hrajete, nemá na změny v osobní pohodě vůbec žádný vliv.

„Pokud hráči hráli proto, že chtěli, a ne proto, že se cítili nuceni, že musí, měli tendenci cítit se lépe.”

Údaje do výzkumu poskytly se souhlasem hráčů technologické společnosti, včetně Sony, Microsoftu a Nintenda. Jednalo se o data za šest týdnů hraní her:
Animal Crossing: New Horizons
Apex Legends
Eve Online
Forza Horizon 4
Gran Turismo Sport
The Crew 2

V Číně mají děti povoleno hrát pouze jednu hodinu denně, a to v pátek, sobotu a neděli, píše k tématu BBC. Mnoho hráčů po celém světě však tvrdí, že jim hraní prospívá „Nejsem si jistý, že je to něco, co by se dalo změřit jediným stavem ‘osobní pohody’,” uvedl Mike Dailly, tvůrce her jako Lemmings a Grand Theft Auto. „Jako všechno v životě je to rovnováha. Strávit 24 hodin denně hraním není dobré – stejně jako není dobré strávit 24 hodin denně jídlem nebo cvičením.”

Zdroj: bbc.com