Foto: CD Project Red

Studio CD Projekt RED reaguje na katastrofické vydání Cyberpunku 2077, hlásí rozsáhlou restrukturalizaci

V úterý ohlásilo největší polské herní studio CD Projekt RED rozsáhlou restrukturalizaci. Jeho cílem je vytvořit nový systém, kterým se vytváří videohry. Jde o jasnou reakci na vydání dlouho vyvíjené a očekávané hry Cyberpunk 2077, která má své velké kvality, avšak její příchod lze bez nadsázky označit jako katastrofální. Asi největší změnou bude to, že vývojáři budou rozděleni do několika týmů, které budou vyvíjet několik AAA her nezávisle na sobě.

Jednou z hlavních změn je, že CD Projekt Red plánuje změnit vývoj vlastního proprietárního herního enginu REDengine, což by mohlo zlepšit výkon budoucích her. „Technologie Studio REDengine bude vylepšena a centralizována, zatímco vývoj samotných her bude rozdělen mezi menší agilní týmy, jejichž přístup k daným úkolům bude proaktivnější.“

Důležitým sdělením pro fanoušky je, že prioritou studia zůstávají RPG hry pro jednoho hráče. Třetí díl Zaklínače, stejně jako Cyberpunk 2077 (i přes rozsáhlé portfolium chyb), dokázaly, že toto je typ her, které CD Projekt umí. Je však pravděpodobné, že se o nové hře od tohoto polského studia dozvíme až krátce před jejím vydáním. Jedním z hlavních problémů Cyberpunku bylo právě příliš předčasné oznámení (poprvé se CD Projekt vyjádřil v roce 2013, tedy ještě před vydáním třetího Zaklínače). A právě dlouhé čekání v kontrastu s hrou plnou technických chyb bylo pro mnohé hráče největším zklamáním.

Důležitý je také slib, že studio zlepší pracovní podmínky pro své zaměstnance. Před vydáním platil ve fanouškovské komunitě CD Projekt RED za studio, které je přátelské a dělá věci jinak. Tato pověst s vydáním Cyberpunku 2077 a dění kolem něj velmi utrpěla.

Zdroj: theverge.com