Studio Psyonix oznámilo ukončení online multiplayeru Rocket League pro MacOS a Linux

Poměrně malá hra s jednoduchým konceptem, která dobyla svět, přesně tak můžeme mluvit o Rocket League kombinaci fotbalu a destrukčních derby, při nichž do sebe automobily bezohledně naráží. Od svého vydání zažívá tato hra, jež je nepřekvapivě zaměřená primárně na hru ve více hráčích, neustálý vývoj. Ten se však nyní zastavil a vývojáři hry oznámili první ústup – od března přestanou podporovat verze své hry pro Linux a macOS.

Díky tomu nebude možné hrát online multiplayer zápasy. Hrát v jednom hráči proti PC nebo na rozdělené obrazovce by však mělo být možné i nadále. Majitelé budou také odstřiženi od map a další fanouškovské tvorby, kterou si od té doby nestáhnou.

Studio Psyonix svůj krok odůvodnilo tím, že nemá kapacitu na to, aby se mu dařilo udržovat výše zmíněné verze hry v optimální kondici. Autoři dodávají, že jejich cílem bude i nadále to, aby si jejich hru mohla užít co nejširší skupina hráčů na maximálním počtu zařízení. Jak s tím souvisí faktické stažení ze dvou platforem, ale není jasné.

Je trochu ironií, že k tomuto kroku přistupují právě tvůrci Rocket League, tedy hry. v níž jako jedni z prvních otevřeně propagovali možnosti cross platform hraní, tedy možnost hrát s přáteli, kteří mají různá zařízení. Dokonce se jim (opět jako jedněm z prvních) podařilo prolomit bariéru konzole PlayStation a přesvědčit společnost Sony, aby udělala výjimku a otevřela svým uživatelům možnost hraní Rocket League s hráči mimo svět PS. Spekuluje se také o tom, že krok studia Psyonix může souviset se změnou majitele. Loni na jaře jej totiž koupilo studio Epic.

Zdroj: theverge.com