Zdroj: unrealengine.com

Summer Game Fest představil Unreal Engine 5 a naznačil možnosti výkonu PlayStation 5 v reálném běhu

Včerejší odpoledne a večer byly bohaté na herní události a oznámení. Zájem tuzemských hráčů nepochybně nejvíce podnítila zpráva o vydání remaku a remasterů herní série Mafia. Vedle toho však svým druhým streamem pokračoval internetový festival Summer Game Show Geoffa Keighleyho, který se tentokrát nesel ve znamení budoucích herních technologií.

Celý díl byl totiž věnován ukázce možností nového Unreal Engine 5, který navíc běžel v reálném čase na konzoli PlayStation 5 (detaily o ní jsme se samozřejmě nedozvěděli). Celé video neslo název Land of Nanite a jednalo se o technologické demo zaměřené především na práci se světlem a jeho dynamickými změnami.

Podle komentátorů ze studia Epic, které tuto technologii vyvíjelo, dokáže tento engine pracovat s miliony polygonů (hovoří se dokonce o polygonech na úrovni několika pixelů). Engine dokáže pracovat s rozlišením 8K, které bude v následujících letech stále častější (ukázka samotná však byla streamovaná v rozlišení 4K).

Novinkami v představeném enginu byly funkce Lumen a Nanite. První (jak název napovídá) pracuje se světlem a umožňuje jeho realističtější podání. Autoři pracují s osvětlením na úrovni jednotlivých pixelů. V ukázce je tato technologie demonstrována na světle dopadajícím do jeskyně. Změny světla jsou patrné na první pohled.

Druhá funkce nese označení Nanite a umožňuje vývojářům vytvářet některé předměty detailnější než jiné. Kromě těchto novinek přinese engine také zdokonalený fyzikální model. Ačkoliv se jednalo o technologické demo, byla ukázka jak enginu, tak výkonu samotné konzole PlayStation 5 velmi působivá.

Zdroj: youtube.com