Technické potíže internetového bankovnictví UniCredit bank pokračují

Technické potíže, které provází systém UniCredit bank od počátku tohoto týdne, stále pokračují. Mnoho klientů hlásí, že jim z účtu odešly neautorizované platby různé výše, některým také zmizela historie plateb za posledních několik let. Klienti už svými stížnostmi zaplavili facebookový profil banky a žádají napravení situace v co nejkratším čase.

Mluvčí banky UniCredit Petr Plocek vyloučil, že by v systému docházelo k nahodilým platbám, avšak zkušenost mnoha uživatelů bohužel říká pravý opak. Plocek však připustil, že banka se potýká s technickými potížemi internetového bankovnictví od minulého pátku, kdy v 15:00 začala plánovaná údržba systému.

Původně se mělo jednat o odstávku po dobu tří dnů, celý proces se však protáhl a banka slibovala, že od čtvrtečního večera se bankovní systém dostane opět do normálu. K tomu však zatím nedošlo a klienti si stěžují na naprostý zmatek v systému. Někomu údajně zmizely peníze z účtu a někteří mají naopak na účtu mnohem víc peněz než by měli mít. Objevily se případy, kdy vysoký zůstatek ukázaly dokonce i systémy bankomatů a peníze by tak mohly jít zřejmě bez problému vybrat. To v kombinaci s nemožností kontroly prostřednictvím historie transakcí způsobuje chaos.

Na facebookovém účtu se však objevují i klienti, kteří zatím žádný problém, kromě pomalejší reakce systému, nepocítili. Někteří klienti se naopak nemůžou ke svému účtu prostřednictvím internetového bankovnictví vůbec dostat. Často také zaznívá stížnost na nedostatečnou komunikaci ze strany banky.

Zatím není jasné, o jak závažný problém se jedná a jak se jej bance podaří vyřešit. Banka se zatím k problému více nevyjádřila. V nejlepším případě se jedná pouze o chybu informačního systému.

Zdroj: zpravy.e15.cz