Tencent chce etablovat Snapchat na herním poli

Jak jsme nedávno informovali, čínský internetový a multimediální gigant Tencent získal ve společnosti Snap, provozující známou chatovací aplikaci Snapchat, 12% minoritní podíl. Po pár dnech se ukazuje, že nehodlá být pouze pasivním a přihlížejícím akcionářem – chtěl by Snapchat etablovat jako herní platformu.

V prohlášení Tencent uvádí, že oblast mobilních her by mohla přinést Snapu nové příležitosti k růstu. Americká společnost se zatím k návrhu čínského giganta nevyjádřila, ale podle některých analytiků by mohl Tencent svůj úspěch v mobilním herním segmentu přenést i sem. Podle webu gamesindustry.biz pomohly mobilní tituly jako Honour of Kings holdingu zvýšit zájem o jeho vlastní sociální aplikace.

Tencent se v poslední době profiluje na poli mobilních her jako významný globální hráč. Investoval značné prostředky do velkého množství nejen domácích, ale také západních herních studií, např. do společnosti Riot Games, stojící za populárním MOBA titulem League of Legends Riot, studia Epic Games (tvůrce enginu Unreal) a svou stopu zanechal i ve finském studiu Supercell, jež má na svém kontě např. mobilní strategii Clash of Clans.

Tencent má zájem i o studio Bluehole, které má „na svědomí“ akční hit posledních měsíců, titul PlayerUnknown’s Battlegrounds. Podle informací deníku Korea Times již jednou studiu učinil nabídku na odkup, ale byl odmítnut. To však bylo ještě předtím, než se z PUBG stal celosvětový fenomén. V současnosti je hodnota společnosti mnohem vyšší (podle odhadu činila hodnota studia v září 4,6 mld. dolarů) a její akcionáři by dnes mohli být prodeji mnohem více nakloněni, cituje deník svůj zdroj.

 

Zdroj: gamesindustry.biz, koreatimes.co.kr