Tencent se dohodl na spolupráci s Legem, pro hračkářského obra bude vyvíjet on-line hry

Čínský technologický, internetový a herní gigant Tencent se dohodl na spolupráci s dánským hračkářským obrem Lego. Bude pro něj mimo jiné vyvíjet online hry na motivy univerza Lego.

Spolupráce však nezačíná a nekončí pouze on-line hrami – jak Lego v pondělí uvedlo, Tencent vytvoří Legu na „míru ušité“ on-line prostředí, které zahrne kromě her i různé aktivity a sociální platformy. Podle šéfa čínské pobočky Lega Jacoba Kragha nyní společnost s Tencentem probírá, „jakými dalšími kreativními způsoby oslovit čínské děti“.

V rámci spolupráce má Tencent v plánu také vytvořit na své platformě Tencent Video pro děti video zónu Lego. Mimo to bude vyvíjet a rozvíjet populární licencované tituly od Lega. „Deal“ v neposlední řadě zahrnuje plány pro LEGO BOOST, stavebnici a zároveň programovací platformu, která dětem umožní přeměnit svoje výtvory s Lego díly na hýbající se předměty.

Díky partnerství s Tencentem může Lego na čínském trhu ještě více posílit své pozice a „odloupnout si“ ze zdejšího obrovského trhu hraček o a her (o velikosti 31 mld. dolarů) ještě větší kus. V současné době tvoří tržní podíl Lega v Číně 3 %, podíl jeho největších konkurentů Mattelu a Hasbra činí 2, resp. 1 %.

Ještě větší dominanci Lega by na čínském trhu pomohlo také to, pokud by čínský obr, jehož tržní kapitalizace se dnes odhaduje na 537 mld. dolarů, začal vyvíjet hry určené i na sociální sítě. Tyto tituly se totiž i díky Tencentu v Číně těší vedle mobilních on-line her značné popularitě.

 

Zdroj: reuters.com, gmesindustry.biz