Zdroj: wikimedia.org

Tesla chystá zavedení nových baterií, měly by být levnější s delší životností

Jestli je dnes něco alfou a omegou výroby a vůbec zapojení elektromobilů do běžného provozu, jsou to baterie. Ty jsou poměrně drahé, a ačkoliv se jejich kapacita stále zvyšuje, stále jsou vzhledem k delším nabíjecím časům a nedostatku rychlých nabíjecích stanic jen těžko použitelné při cestách na dlouhé vzdálenosti.

Baterie jsou nejen z hlediska elektromobilů jednou ze strategických komodit dneška a na jejich vývoj je zaměřena pozornost odborné veřejnosti a médií. Elon Musk, ředitel a zakladatel automobilky Tesla, už nějakou dobu v náznacích slibuje, že na konci května představí novou bateriovou technologii, kterou se vývojářům Tesly podařilo vymyslet.

Podle informací agentury Reuters by se mělo jednat o nízkonákladovou baterii s dlouhou životností. To by mělo mimo jiné zaručit, že použité baterie z automobilů budou mít další využití v elektrické rozvodné síti. Tesla slibuje, že právě tyto články by měly překročit magickou hranici „million mile“, tedy, že by měly teoreticky vydržet milion najetých mil (prakticky však této hranice nedosáhnou, protože se jejich kapacita bude neustále snižovat a bylo by nutné dobíjet baterii stále častěji).

Cena baterií měla Tesle umožnit prodávat elektromobily za stejnou, nebo dokonce nižší cenu než vozidlo na benzinový pohon. To je ostatně dlouhodobá koncepce společnosti Tesla. Práce na nových bateriích je nyní v té fázi, že by se koncem roku mohly objevit v automobilech na čínském trhu. To dokazuje i fakt, že právě Čína je v současnosti nejatraktivnějším trhem pro elektromobily.

Zdroj: theverge.com