Zdroj: live.staticflickr.com

Tesla obnovila funkce autopilota, které neoprávněně zablokovala

V minulých týdnech přinesla média po celém světě příběh automobilu Tesla, jemuž výrobce na dálku deaktivoval některé pokročilé funkce, jako je režim autopilota. Důvodem bylo, že jeho majitel nekoupil vůz s nadstandardní výbavou přímo z distribuce Tesly, ale od společnosti, jež vůz přeprodávala. Podle Tesly však muž za vylepšené funkce nezaplatil, a tak mu je deaktivovala. Navíc se ukázalo, že se nejednalo o první případ tohoto typu.

Pro společnost Tesla se stal tento případ z hlediska komunikace služeb velkým problémem, a rozhodla se celou situaci napravit. Podle majitele vozu, který v celém případu vystupuje pod jménem Alec, jej několik dní po zveřejnění článku kontaktovalo zákaznické oddělení společnosti Tesla. V krátkém hovoru se mu zástupce společnosti omluvil za způsobené potíže a přislíbil brzkou zpětnou aktivizaci všech služeb. Důvodem celého nedorozumění byla podle Tesly špatná komunikace.

Odstraňování pokročilých funkcí z ojetých vozidel, které Tesla přeprodává, je běžná a legitimní strategie. Funkce však musí být odstraněny předtím, než vůz nový majitel koupí, nikoliv až poté, jako tomu bylo v tomto případě. Jestli se podobné satisfakce dočkali i další majitelé vozů Tesla, jež se dostali do podobné situace, nevíme.

Celý případ vyvolal nejistotu i otázky majitelů, do jaké míry je jejich vůz jejich a do jaké míry jej může ovlivňovat rozhodnutí vedení výrobce vozu. To navíc může, vzhledem k připojení k internetu, přijít doslova ze dne na den. Automobily Tesla jsou do velké míry svým způsobem experimentální a jejich systémy se stále zlepšují a opravují. Základem toho je důvěra od majitelů vozů v to, že výrobce svého postavení nezneužije.

Zdroj: theverge.com