Zdroj: stockdividendscreener.com

Tesla’s Battery Day přinesl příslib levného elektromobilu dostupného široké veřejnosti i extra výkonného automobilu pro fajnšmekry

Včerejší večer přinesl dlouho očekávanou show Tesla’s Battery Day, zaměřenou na budoucnost elektromobilů pod taktovkou Tesly. Kromě technologií samotných byl hlavní hvězdou celého večera majitel společnosti Tesla Elon Musk, který se ujal role moderátora. Zrekapitulujeme si novinky, které byly během show představeny.

První novinkou se stal nový formát baterie, který by se měl v budoucnosti ve vozech Tesla objevit. Bude se jednat o články vyráběné interně a jejich výrobní technologie by měla být výrazně levnější než u současných baterií. Zároveň by měly přinést vyšší dojezd a jednorázový výkon, což by mělo zvýšit vlastnosti elektromobilů jako takových. Tesla by díky této novince měla dosáhnout výrazné snížení výrobních nákladů v přepočtu na kilowatthodinu výkonu.

Další novinkou se stalo oznámení plánu na nový automobil založený na Modelu S pojmenovaný Plaid. Tento vůz by měla Tesla začít dodávat už v příštím roce a jeho hlavní výhodou bude obrovský výkon. Ten bude zajišťovat velká baterie, díky které bude mít Plaid dojezd až 950 kilometrů a nový motor. Díky němu dokáže zrychlit tento automobil z 0 na 100 kilometrů v hodině méně než za dvě vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 320 kilometrů za hodinu. Zároveň se bude jednat o doposud nejdražší automobil značky Tesla, protože na trhu bude k dispozici za 139 900 dolarů.

Jako naprostý opak modelu Plaid můžeme označit doposud nepojmenovaný automobil, který by se měl v nabídce Tesly objevit v horizontu několika let. Ten by měl využívat výše popsané baterie a jeho hlavní výhodou by měla být cenovka, která by neměla překročit 25 000 dolarů. Elektromobil s touto cenovkou by otevřel sortiment Tesly mnohem širšímu okruhu zákazníků.

Další novinky se týkaly plánovaných změn v konstrukci baterií. Výrazně by se mělo proměnit složení jejich katod. Jejich výroba by tak měla být o více než dvě třetiny levnější, snížit na nulu znečištění vody, a především by katody neměly obsahovat kobalt.

Zdroj: theverge.com