TikTok je nejrychleji rostoucí sociální platformou, ale YouTube zůstává nejvíce oblíbený
Výzkumné středisko Pew Research Center zveřejnilo průzkum používání sociálních médií dospělými Američany. Ačkoli si YouTube a Facebook udržují dominantní postavení, tak nejrychleji rostoucí platformou se nově stal TikTok, který nyní používá více než třetina dospělých.
Průzkumu se zúčastnilo 5 733 dospělých Američanů. Nejpoužívanější platformou byl YouTube, který sledovalo celých 83 % respondentů. 68 % uživatelů uvedlo, že používá Facebook. Tyto dvě platformy jsou jediné, které používá většina lidí napříč všemi věkovými demografickými skupinami. I tak ale existují rozdíly – YouTube sleduje 93 % osob ve věku 18 až 29 let, zatímco v kategorii 65+ to bylo jen 60 %.
Instagram se umístil na třetím místě s 47 %. Na dalších příčkách se objevil Pinterest (35 %), TikTok (33 %), LinkedIn (30 %), WhatsApp (29 %) a Snapchat (27 %). Nejrychleji roste TikTok: platforma vlastněná společností ByteDance vystřelila o 12 procentních bodů z 21 % před dvěma lety. Poslední místa obsadil X (dříve Twitter) a Reddit s 22 %.
Mezi další platformy s výrazným rozdílem ve věku uživatelů patří Instagram (používá ho 78 % uživatelů mladších 29 let a jen 15 % uživatelů v kategorii 65+) a Snapchat (ten používá 65 % uživatelů mladších 30 let a jen 4 % uživatelů v kategorii 65+). V demografické skupině 40 až 49 let, která zahrnuje mladší generaci X a všechny mileniály, je obzvláště vysoká míra využívání služeb LinkedIn (40 %), WhatsApp (38 %) a Facebook (75 %).
Zdroj: www.engadget.com