Foto: Unsplash

TikTok se snaží tvůrce přimět k natáčení delších videí, zaplatí jim více

V loňském roce společnost TikTok zavedla nový systém zpeněžení pro streamery nazvaný Creativity Program. Podpořila tak tvorbu delších videí, která jí umožňují prodávat více reklam. Nyní společnost tento systém zavádí v širokém měřítku s novým názvem Creator Rewards Program, který platí pouze pro videa delší než jedna minuta.

„Program odměn pro tvůrce bude i nadále odměňovat vysoce kvalitní, originální obsah delší než jedna minuta s optimalizovaným vzorcem odměn zaměřeným na čtyři klíčové oblasti: originalitu, délku přehrávání, míru vyhledávání a zapojení publika,“ napsala společnost.

TikTok poznamenal, že delší obsah je lukrativnější, přičemž se celkové příjmy tvůrců za posledních šest měsíců zvýšily o více než 250 % a počet tvůrců, kteří každý měsíc vydělávají 50 000 dolarů, se od zahájení beta verze téměř zdvojnásobil.

TikTok také rozšiřuje své funkce předplatného pro tvůrce. Dříve měli přístup k nabídkám, jako je exkluzivní (placený) obsah, odznaky a personalizované emoji, pouze autoři živých streamů, nyní však společnost tyto výhody rozšiřuje i mimo živé streamy.

Dřívější systém odměn, který byl ukončen v loňském roce, nestanovoval žádné minimální požadavky na délku videa a byl často kritizován za nízké výplaty. Loni se streamer Hank Green svěřil, že na platformě vydělal asi 2,5 centu za 1 000 zhlédnutí, což je zlomek jeho výdělku na YouTube.

Zajímavé je, že většina diváků přitom delší videa neupřednostňuje. Podle interního průzkumu TikToku z loňského roku téměř 50 % uživatelů uvedlo, že videa delší než minuta jsou pro ně stresující, a třetina uživatelů sledovala tato videa dvojnásobnou rychlostí.

Zdroj: engadget.com