Foto: Unsplash

TikToku nevyšly plány – v USA a Evropě se živé nákupy neujaly

Ačkoli se TikToku v poslední době stále daří a dál nezadržitelně roste, ne každý projekt je úspěšný. Podle Financial Times TikTok musí omezit své plány s novou funkcí živých nákupů v Evropě a USA, a to poté, co první pokusy mezi uživateli nezaznamenaly příliš velký úspěch.

TikTok testoval živé nákupy ve Velké Británii od konce loňského roku. Začal akcí pro více značek On Trend. Tyto živé prodejní přenosy ale nepřilákaly velké publikum a bylo zaznamenáno jen málo provedených nákupů. Později dokonce někteří tvůrci zapojení do prvních projektů TikTok Shopu od účasti zcela odstoupili.

Společnost měla smělé plány – chtěla novou službu Shop zavést také v Německu, Francii, Itálii a Španělsku a doufala, že ještě letos ji spustí v USA, nyní však pro Financial Times sdělila, že se v současné době soustředí pouze na to, aby byl produkt úspěšný ve Spojeném království. Spuštěn byl také v několika zemích v Asii, kde je tento koncept žádanější.

Živé online nakupování, v jehož čele stojí tvůrci a influenceři, je pro majitele TikToku, společnost ByteDance, obrovským byznysem. Douyin, čínská verze TikToku, kterou rovněž vlastní ByteDance, zaznamenala, že se tyto živé prodeje proměnily ve velké kulturní události, které přinášejí peníze jak prodejcům, tak tvůrcům a platformám.

Neúspěšnost v řadě zemí překvapila, protože živé online obchodování je celosvětově oblíbeným trendem. Je ale klidně možné, že přes prvotní potíže se tento koncept nakonec stane úspěšným.

Zdroj: theverge.com