Foto: Unsplash

Tisíce lidí kvůli YouTube odinstalovávají blokátory reklam

Zásah YouTube proti blokátorům reklam začal poškozovat společnosti, které je vyrábějí. Několik společností zabývajících se blokováním reklam tvrdí, že tisíce lidí odinstalovali jejich produkty poté, co YouTube začal zobrazovat varování lidem, kteří se snaží sledovat videa na jeho webových stránkách se zapnutými blokátory reklam.

Jedna z těchto společností, AdGuard, sdělila serveru Wired, že od 9. října odinstalovalo její rozšíření pro Chrome každý den více než 11 000 lidí, zatímco před zavedením změny na YouTube to bylo maximálně 6 000 lidí denně. Dne 18. října si AdGuard odinstalovalo dokonce 52 000 lidí, řekl Wired technický ředitel společnosti Andrey Meshkov. Počet instalací placené verze AdGuard, která je schopna omezení YouTube obejít, však vzrostl.

Další společnost zabývající se blokováním reklamy, Ghostery, uvedla, že se jejich počet uživatelů v říjnu nezměnil. Společnost v tomto měsíci pouze zaznamenala třikrát až pětkrát vyšší denní počet instalací i odinstalací. Společnost uvedla, že více než 90 % jejích uživatelů, kteří po odinstalování vyplnili dotazník, uvedlo, že tak učinili proto, že nástroj již neblokoval reklamy na YouTube.

Vzhledem k tomu, že se omezení YouTube týká s velkou pravděpodobností pouze lidí, kteří přistupují na jeho webové stránky prostřednictvím prohlížeče Chrome na přenosných a stolních počítačích, někteří uživatelé se snažili situaci vyřešit instalací jiného prohlížeče. Ghostery sdělil serveru Wired, že počet instalací jejich blokátoru reklam v prohlížeči Edge od Microsoftu se v říjnu oproti září zvýšil o 30 %.

Zdroj: www.engadget.com