Tržby z reklamy na Twitteru údajně klesly o 59 procent
Podle deníku The New York Times klesly společnosti Twitter příjmy z reklamy během pěti týdnů od 1. dubna do začátku května o 59 procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Podle zaměstnanců Twitteru a interních dokumentů Twitter pravidelně nedosahuje plánovaných tržeb, situace se v nejbližší době pravděpodobně nezmění.
Společně s tržbami klesá i hodnota společnosti. Elon Musk v březnu uvedl, že Twitter má hodnotu 20 miliard dolarů (přibližně 484 miliard Kč), což je méně než polovina ze 44 miliard dolarů (zhruba 1 bilionu Kč), které za něj zaplatil minulý rok. Musk z poklesu tržby z reklam viní inzerenty v Evropě a Severní Americe, kteří dle něj na společnost vyvíjejí “extrémní tlak”. “Snaží se přivést Twitter k bankrotu,” uvedl Musk.
Marketingové oddělení Twitteru je však opačného názoru. Věří, že inzerenty odradil nárůst nenávistných projevů a pornografie spolu s novými reklamami na online hazardní hry a výrobky z marihuany. Větší inzerenti, včetně společností Apple, Amazon a Disney, údajně utratili za reklamu méně než v loňském roce, uvedli zaměstnanci NYT. Jako příklad uvedli neprodané velké reklamní bannery, které se používají například k propagaci nových filmů a mohou stát až 500 000 dolarů za 24 hodin (přibližně 11 milionů Kč).
Změnu by snad mohl přinést příchod nové ředitelky společnosti Lindy Yaccarinové. Když byla minulý měsíc jmenována do funkce generální ředitelky, Musk uvedl, že Yaccarinová se bude soustředit především na obchodní operace, zatímco on se zaměří na design produktů a nové technologie. Yaccarinová také může pomoci Twitteru urovnat problematické vztahy s inzerenty a vyřešit problémy kolem moderování nenávistných projevů a pornografie.
Zdroj: www.engadget.com