Tvůrci Battlefieldu V reagují na kritiku fanoušků

Jak jsme vás tento týden informovali, vzbudil trailer ke hře Battlefield V mezi fanoušky velké rozpaky. Terčem kritiky se herní ukázka stala z několika důvodů. Asi nejvíce se fanoušci ozývali proti ženské hrdince bojující s vojáky v první linii, nespokojenost dávali fanoušci najevo i s vyšší mírou nerealističnosti boje, kdy se hlavní postava chovala doslova jako Rambo. V rámci kritiky vznikl dokonce speciální hashtag #NotMyBattlefield.

Tvůrci hry se proti tvrzením hráčů ohrazují a snaží se svůj postup vysvětlit. „Chceme aby Battlefield V dával všem, kdo chtějí prožít největší drama v lidských dějinách množnost výběru a přizpůsobení postavy za kterou budou hrát.“ Píše na svém Twitteru generální ředitel studia DICE Oskar Gabrielson. Dodává, že snahou studia je maximální vyváženost a inkluze. Proti tomu, že nový díl není realistický dává Gabrielson ukázku z předchozího dílu, kdy na koni jedou tři hráči a dva z nich mají plamenomet, ukázka však vypadá spíše jako nedomyšlený bug než jako záměr tvůrců.

Vývojáři také podotýkají, že realistické ztvárnění války nebylo jejich cílem. Podotýkají také, že ženy byly součástí válek, avšak málokdy mají ve válečných hrách své místo (Tania ze série Red Alert je jednou z mála čestných výjimek.) Poukazují i na fakt, že například Rudá armáda měla oddíly odstřelovaček nebo pilotek. Válečné hry nejsou realistické ani v tom, že po smrti se hráč objeví znovu na některém ze stanovišť, dokáže se rychle léčit nebo vidí svůj život vyjádřený ukazatelem nebo procenty, na to jsou však hráči zvyklí, na ženy v první linii však nikoliv.

Celá debata o novém Battlefieldu tak vyvolává otázku jakým způsobem se hráči na hry vlastně dívají a jak vnímají jejich realističnost. Tvůrci z EA DICE však garantují, že dávají přednost zábavnému hraní před rigidním dodržováním historické přesnosti. Spor zřejmě vyřeší až výsledná podoba hry respektive její prodejní čísla.

Zdroj: theverge.com