Twitter připustil, že zobrazoval méně reklam oblíbenějším uživatelům, aby si je udržel. Nyní tuto praxi mění
Většina internetu žije z reklam a nejinak je tomu na sociálních sítích. Každý z nás jistě ví, že stačí na něco pomyslet, zadat do Googlu a vzápětí je začnou atakovat reklamy spadající právě do segmentu, který vyhledával. Otázkou však je, zobrazují se reklamy všem stejně nebo ne?
Vedení sociální sítě Twitter přiznalo, že v minulosti tomu tak nebylo a některým uživatelům se zobrazovaly reklamy mnohem více než jiným. Klíč byl jednoduchý, pokud měl někdo hodně příznivců, byl pro sociální síť důležitý a bylo tedy nezbytné jej motivovat k tomu, aby tam zůstal. Vídal tak při svém pobytu na síti mnohem méně reklam, než běžný uživatel.
Twitter garantoval, že tuto praxi před nedávnem přehodnotil, a všem se nyní reklamy zobrazují stejně, proto se může některým uživatelům zdát, že jejich počet narostl. Stalo se tak především u uživatelů, kteří byli na síti oblíbení a měli hodně fanoušků. Nyní si stěžují, že Twitter zvýšil množství reklamy.
Změna strategii přichází v době, kdy Twitter oznámil pokles zisků a čelí také obvinění, že špatně nakládal s daty svých uživatelů. Jeho aplikace žádala uživatele o sdílení informací o typu zařízení, připojení Wi-Fi nebo operačním systému. Tato data však několikrát unikla k zadavatelům reklamy.
Otázkou je, jestli Twitter svoji reklamní politiku nezmění. Inzerenti mají zájem svou reklamu svěřovat především na bohatší uživatele této sociální sítě, u nichž je větší šance, že své peníze utratí právě za jejich produkty.
Zdroj: cnbc.com