Twitter zakáže veškerou politickou reklamu

Patří politická reklama na sociální sítě? To je otázka, kterou si minimálně od skandálů Cambridge Analytica pokládá mnoho lidí. V posledních měsících se toto témata stalo opět aktuální, zejména poté co Mark Zuckerberg, ředitel společnosti Facebook prohlásil, že největší sociální sítě světa politické reklamy nezmizí, a to ani přes jejich opakovanou kritiku.

Diametrálně odlišně se zachoval další výrazný hráč na trhu, sociální síť Twitter. Její generální ředitel Jack Dorsey tento týden uvedl, že v polovině listopadu dojede na Twitteru k zákazu politické reklamy. A to s několika výjimkami, týkajícími se například kampaní pro registraci nových voličů.

Twitter se tak připravuje na blížící se prezidentské volby v USA v nichž by právě sociální sítě mohly hrát rozhodující roli. Jedná se o reakci na žádost prezidentského kandidáta Joe Bidena a jeho týmu, v níž žádá sociální sítě, aby se vyhnuly šíření nepravdivých a zavádějících tvrzení.

Jedná se o reakci na tvrzení, která se objevila v některých reklamních příspěvcích na podporu znovuzvolení Donalda Trumpa. V nich zadavatel tvrdí, že má Biden a jeho rodina blízké vztahy k ukrajinské vládě a Joe Biden jako prezident by tak nemusel vždy hájit čistě americké zájmy.

Twitter problematiku nepravdivých informací řeší dlouhodobě. Za šíření lží mohou být uživatelé blokováni. Výjimky v tomto měly některé význačné osobnosti v čele s prezidentem USA Trumpem, který Twitter využívá jako svůj oblíbený kanál. I v těchto případech však Twitter plánuje omezující kroky, avšak žádné praktické jsem doposud neviděli.

Zdroj: theverge.com