Uber se zbavil své ztrátové firmy Xchange Leasing

Společnost Uber se zbavila své ztrátové firmy Xchange Leasing. Ta se dlouhodobě potácela ve ztrátě a na každém pronajatém autě prodělávala osmnáctkrát více, než předpokládala.

Podle webu digitaltrends.com citujícího deník The Wall Street Journal se Uber myšlenkou ukončit činnost firmy zabýval již přes léto. Původní plán bylo nabídnout zájemci odkoupení většinového podílu, nikdo vhodný se ale nenašel. Současně začal Uber připravovat firmu k úplnému odprodeji a zde byl již úspěšný. Na nabídku zareagovala společnost Fair, ambiciózní hráč na poli leasingu aut. Není jasné, za kolik Uber ztrátový podnik prodal, každopádně společnost Fair je momentálně finančně zajištěna a hodnota jejího čistého jmění dnes činí 85 mil. dolarů.

Fair dělá byznys jinak než konkurence – zákazník si určí vlastní cenu pro pronájem vozidla a společnost se bude snažit pro něj najít od lokálního prodejce auto, jehož cena bude přibližně odpovídat ceně takto stanoveného pronájmu. Vozy může zákazník kdykoli vrátit.

Uber vyčlenil na svůj leasingový program před dvěma lety 600 mil. dolarů a sliboval si od toho, že projekt mu usnadní najímat řidiče, kteří mají jinak problém si pro práci zajistit vlastní vozidlo. Prakticky od začátku však leasingový byznys Uberu neměl na růžích ustláno. Řidiči vraceli auta poškozená a celkově ve špatném stavu, což snižovalo jejich hodnotu při případném přeprodeji. Společnost byla nakonec přinucena k pronajímání stále dražších aut, kvůli čemuž museli řidiči pracovat déle, aby leasing splatili. Tím se vytvářel začarovaný kruh, jehož výsledkem byla stále narůstající ztráta.

Uber došel letos v červenci k závěru, že každý vůz v jeho vozovém parku mu způsobuje propad do červených čísel o 9 000 dolarů, přičemž odhad byl jen 500 dolarů. Když uvážíme, že společnost má v současnosti k dispozici kolem 40 000 aut, ztráta by nekontrolovatelně rostla a bankrot firmy Xchange Leasing by byl brzy nevyhnutelný. Odprodej tak byl za dané situace pro Uber nejlepším řešením.

 

Zdroj: digitaltrends.com