Umělá inteligence od NVIDIA umožní hráčům komunikovat s NPC postavami
Společnost NVIDIA představila novou technologii nazvanou Avatar Cloud Engine (ACE), která by hráčům měla umožnit mluvit s nehratelnými postavami (NPC) a dostávat od nich inteligentní odpovědi. Společnost tuto technologii odhalila během veletrhu Computex 2023, kde předvedla ukázku nazvanou Kairos, v které hráč hovoří s NPC jménem Jin v dystopicky vyhlížejícím ramen bistru.
Ve videoukázce můžeme vidět hráče, jak vede rozhovor s Jinem:
“Ahoj Jine, jak se máš,” ptá se hráč.
“Bohužel ne moc dobře,” odpoví Jin.
“Jak to?,” ptá se hráč.
“Dělá mi starosti kriminalita v okolí. V poslední době se to tu zhoršilo.”
Dialogy zatím nepůsobí moc realisticky a Jin ani nemění intonaci hlasu, přesto nová technologie vypadá velmi slibně. V budoucnu by mohlo stačit, aby hráč promluvil do mikrofonu a NPC mu poté podá vždy novou a originální odpověď v závislosti na daném kontextu.
Aplikace Avatar Cloud Engine může běžet jak v cloudu, tak lokálně na hardwaru NVIDIA. ACE využívá technologii NVIDIA NeMo pro vytváření rozsáhlých jazykových modelů, které lze přizpůsobit, aby odpovídaly příběhu, světu i postavám v dané hře. Systém zároveň obsahuje mechanismy zabraňující tomu, aby hráč s postavami vedl nevhodné rozhovory. ACE také pracuje s nástrojem Riva pro rozpoznávání řeči a převod řeči na text spolu s aplikací Omniverse Audio2Face “pro okamžité vytvoření expresivní animace obličeje herní postavy, která odpovídá jakékoli řečové stopě”.
Společnost NVIDIA neoznámila žádné hry, které budou technologii ACE využívat, ale proslýchá se, že technologie Omniverse Audio2Face bude využita ve hrách Stalker 2: Heart of Chernobyl a Fort Solis.
Zdroj: www.engadget.com