Unikátní studentský projekt ukazuje, jak mohla vypadat alternativní historie počítačových her

Historie je zajímavá věc, bereme ji jako lineární sled událostí, které na sebe navazují a určují tak současnost, co kdyby se něco stalo jinak. Žánr alternativní historie je populární v řadě uměleckých odvětví. Student univerzity OCAD Ryan Mason se rozhodl alternativní historií inspirovat a vytvořil unikátní projekt konzole, pracující na bázi kazet VHS a většího množství starších televizí.

Pro svou fiktivní firmu si dokonce vymyslel i její historii a komplikované historky o vzniku jejího hardwaru (konzole kterou měla údajně firma vyrábět a kterou sám Mason vyvinul se nazývá Katoda MK.1). Jejím základem byla představa, že si hráči mohli nahrávat hru ze speciálního herního kanálu na kazetu VHS a odtud jí hrát.

Pro svůj projekt vymyslel i trojici her. První v nich byla adventura, ve které herní postava prozkoumává dům zakladatele společnosti. Herní prostor tvořilo pole složené z pěti televizních obrazovek ve dvou řadách. Každá z nich představovala jednu místnost, po níž se herní avatar pohyboval.

Další hra byla arkádovým dobrodružstvím kostky, kterou bylo nutné dost skrz labyrint, přičemž hra byla určena pro dva hráče, z nichž první ovládl přímo kostku a druhý mu připravoval cestu. Třetí hrou potom byl klasický Pong, tedy hra kde bylo nutné odrážet kuličku, která cestovala všemi deseti obrazovkami.

Projekt, který podle samotného autora nemá komerční budoucnost, byl vytvořen jako pocta klasickým videohrám semdesátých let a zároveň sloužil pro zjišťování možností využití starých CRT televizí a VHS kazet. Do budoucna autor plánuje vytvořit a stremovat nové hry. Hra Pong hraná na deseti televizních obrazovkách už mu nasbírala 25 000 lajků.

Zdroj: theverge.com