Zdroj: YouTube.com

V jihokorejské kavárně připravují i roznáší kávu roboti, vyhovují totiž bezpečnostním opatřením

V Jižní Koreji se k opatřením proti šíření nemoci COVID-19 postavili po svém. Jedna z kaváren v jihokorejském městě Tedžon nahradila lidské číšníky pojízdnými roboty. Podle agentury Reuters umělá inteligence ve zmíněné kavárně nápoje zákazníkům nejen roznáší, ale dokonce je i připravuje.

Nový robotický pracovní „tým“ tak zahrnuje jak speciální robotickou paži, která dokáže připravit až 60 různých nápojů, tak i jednotlivé roboty na kolečkách, kteří nápoje po kavárně rozvážejí (jak vše funguje, se můžete podívat ve videu na konci tohoto článku).

Celý systém navíc dokáže komunikovat s dalšími zařízeními a je vybaven technologií, která umí vypočítat nejvhodnější trasu vedoucí mezi jednotlivými stoly až k cílovému zákazníkovi, kterému navíc dokáže poradit s nejvhodnější konzumací objednaného nápoje. Komunikace s hosty kavárny je totiž zprostředkována pomocí hlasového ovládání. Jediné, co zákazník musí udělat sám, je si nápoj objednat, a poté si jej ze speciálního podnosu (který je součástí robotického číšníka) vlastnoručně vzít.

Robotický systém pro přípravu a roznos kávy podle Lee Dong-bae, ředitele společnosti Vision Semicon, která se specializuje na robotickou pracovní sílu, velmi vyhovuje současným nařízením o bezpečném sociálním odstupu.

Jde o jeden z dalších příkladů toho, že umělá inteligence může v lecčems nahradit lidskou pracovní sílu. Kavárna v Tedžonu navíc není jedinou, která „zaměstnává“ roboty. O něco podobného se pokoušely také kavárny v kalifornii či Bostonu. Současný stav okolo koronakrize však pravděpodobně trend robotického stravování ještě urychlí. Otázkou ale zůstává, jaké dopady by mohlo mít zavedení robotů v oblasti gastronomie, a kolik lidí by tak přišlo o svoji práci.

Zdroj: engadget.com