V New Yorku pomáhají navozovat vánoční atmosféru také roboti

Vánoce jsou svátky, které jsou do jisté míry veřejné a čekání na jejich příchod je doprovázen proměnou veřejného prostoru. Vánoční trhy, ozdoby lamp i slavnostně nazdobené vitríny obchodů často nejde přehlédnout. V New Yorku se na tvorbě této slavnostní atmosféry podílí také skupina robotů, která vystupuje ve výkladních skříních jednoho z nejznámějších obchodních domů světa Bloomingdale.

Roboti pocházející z dílny společnosti ABB vystupují v celkem třech z dvanácti hlavních výhod a jsou nastaveni tak, aby se věnovali činnostem, jež máme neoddělitelně spjaty s Vánoci. V první výloze čtyři robotická ramena zdobí a opět odstrojují vánoční stromeček a to vše pořád dokola ve třicetiminutové smyčce.

Scéna v další vitríně představuje scénu robotického orchestru, který hraje vánoční koledy. Čtyři robotičtí hudebníci jsou vybaveni xylofonem, mosazným shakerem, zvonkem a tamburínou. Zákazníci si mohou volit mezi třemi koledami, které jim orchestr zahraje. Ve třetí výloze potom stojí trojice robotů, která umožňuje kolemjdoucím zastavit se a zazpívat si karoke.

Poslední dvanáctý robot je potom přímo v obchodním centru. Je jím kolaborativní ruka Robot YuMi, která uvaří a naservíruje zájemcům kávu. Kolaborativní roboti, jsou ti, kteří jsou připraveni na to pracovat v lidské blízkosti a mají dostatečně jemné senzory a programy k tomu, aby svému okolí neublížili.

„Jsme nadšení, že můžeme být součástí vyhlášených vánočních oslav v New Yorku a návštěvníkům obchodního domu Blooomingdale předat naše vánoční pozdravy a ukázat jim, jak robotizační a automatizační technologie mohou výrazným způsobem oživit a zatraktivnit dobu, kterou zákazník tráví v obchodě, a zlepšit tak zákaznickou zkušenost,” uvedl Marc Segura, Global Head of Service Robotics ABB. „V rámci naší prezentace v tomto obchodním domě chceme maloobchodníkům ukázat, jak mohou pomocí robotů přidat visual merchandisingu na dynamičnosti a atraktivitě. V budoucnosti budou moci maloobchodníci využívat robotické prostředky k vytváření inovativních medií, které jim umožní nejen komunikovat se zákazníky, ale také předvádět výrobky a zaujmout zákazníky v místě prodeje, a to mnohem větší měrou než v případě tradičních postupů.”

Zdroj: tisková zpráva