Válka se nemění, Fallout ale ano. Bethesda ukázala nový díl legendární série plný novinek

Práci na nejnovějším díle herní série Fallout se podařilo společnosti Bethesda dokonale utajit. Veřejnost se o jeho existenci poprvé dozvěděla z oficiálního traileru, který vyšel na konci května. Fanoušci série už nemohli dočkat včerejší tiskové konference o plánech společnosti, od níž se očekávalo, že se novému dobrodružství v postapokalyptickém světě bude věnovat zevrubněji. Po krátké zmínce a novém traileru, který se objevil už během tiskové konference Microsoftu se fanoušci skutečně dočkali a Bethesda věnovala novému Falloutu téměř třetinu času své konference. Padla i základní informace, to že se válka nemění, poznají hráči už 14. listopadu.

Nový díl série bude trochu jiný než ty předchozí a to hned v několika ohledech. Začněme herními mechanismy. Díly série Fallout doposud spojoval fakt, že se jednalo o čistě singleplayerovou záležitost. To se nyní změní, protože Fallout 76 bude určen převážně pro hru ve více hráčích, i když si jej každý bude moci zahrát sám. S tím souvisí otázka, jak se změní soubojový systém? Podaří se nějak autorům naroubovat na multiplayerový systém režim V.A.T.S.? Z game playových videí to bohužel nebylo příliš jasné. Je tak možné, že Fallout 76 bude prvním ze série, který bude čistě realtimový, což by mohlo skalní fanoušky trochu zklamat.

 

Z předchozího dílu by se mělo ve hře objevit i budování městeček a základen, přičemž nově je zřejmě bude možné stavět libovolně, nikoliv pouze na předem připravená místa.

Další revolucí hry bude prostředí, či spíše doba, ve které její děj proběhne. Fallout 76 se totiž bude odehrávat v době před všemi ostatními díly krátce po jaderné válce. Pustina tehdy vypadala jinak, než jak ji známe z pozdějších her a měla také jiné, ne vždy přátelské, obyvatele. Podle autorů hry je oblast západní Virginie kde se hra odehrává 4x větší než u předchozího dílu. Novinkou také bude možnost odstřelování určitých částí mapy nevybuchlými jadernými raketami.

O příběhu toho zatím příliš známo není, hovoří se v něm pouze o nutnosti znovu vystavět svět, který nedávná válka proměnila doslova v popel. Je možné se dočkáme zajímavých událostí jako je založení Bratrstva oceli, Enklávy nebo NCR.

Po technické stránce vypadá hra skutečně skvěle a autoři říkají, že se jim podařilo vytvořit algoritmus, který dokáže herní prostředí vykreslovat plynuleji, efektivněji a s daleko většími detaily. Stejně krásně vypadají i noví nepřátelé.

Společně s ohlášením hry spustila Bethesda také předprodej nové hry s příslibem přístupu do betaverze, takže ten, kdo si hru koupí, bude mít šanci, že se do Pustiny podívá už velmi brzy.