Valve představil vývojářům Knuckles – aktualizovanou verzi experimentálních ovladačů pro VR

Společnost Valve se kromě provozování největšího globálního herního distribučního systému Steam a vývoje her věnuje také navrhování vlastního hardwaru. Platforma Steam Link umožňující streaming her v rámci domácí sítě, stejně jako ovladač Stem Controler, si našly mezi hráči mnoho fanoušků.

Valve nyní představilo pokrok, jaký jeho vývojáři udělali při práci speciálním ovladači pro VR Knuckles EV 2, jehož původní pochází z roku 2016. V rámci designu se drží původní myšlenky ovladačů připnutých k ruce, které není nutné držet prsty. Díky tomu je možné hrát nebo pracovat ve větším pohodlí a ani při delším použití nebolí z tohoto ovladače ruka. Snímače navíc poznají, které prsty jsou nebo nejsou přitisknuty na ovladači a je díky nim možné například zvedat předměty, nebo dělat další věci, které běžné ovladače neumožňují.

Levý a pravý ovladač se od sebe nově liší, zatímco na pravém zůstává kromě tlačítek kulatý touchpad pro palec, na levém je malá joysticková páčka, snímač doteku palce, po kterém je možné v jednom směru přejet a dvojice tlačítek. Nově také dokáží ovladače rozpoznat sílu stlačení, která je dalším ovládacím prvkem.

Jako ukázku nových možností Knuckles EV2 vytvořilo Valve krátkou hratelnou ukázku Moondust, která využívá prvky světa logické série Portal. Tato hra (která rozsahem není veliká) je k dispozici pouze v rámci vývojářské sady. Je otázkou, se kterými systémy virtuální reality budou nové ovladače kompatibilní. Valve dříve spolupracovalo se společností HTC. Ta však začlaa vyvíjet vlastní hardware a partnerství de facto rozvázala. Možnosti nových ovladačů Valve vypadají podle vidí velmi užitečně a je možné, že se brzy objeví na trhu i s herním titulem, určeným hráčům, který dokáže jejich hardware plně využít.

Zdroj: theverge.com