Valve se Steam „mašinami“ stále počítá

Podle společnosti Valve nejsou herní počítače postavené na SteamOS s názvem Steam Machines mrtvé. Valve prý na nich stále pracuje a odstranění této položky z navigační lišty obchodu je jen kvůli „rutinnímu úklidu“.

Společnost měla s PC konzolemi svého druhu (jejich součástí jsou i speciální Steam ovladače) velké plány – měly sloužit hráčům jako alternativa hraní na PC nebo macOS (a koneckonců i hraní na konzolích), přičemž byly postaveny na zmíněném vlastním operačním systému SteamOS s linuxovým jádrem. Šéf společnosti Gabe Newell se v nedávné minulosti často vyjadřoval v tom smyslu, že Valve chce pozvednout linuxové hraní na vyšší úroveň, pravdou však je, že Steam Machines se nesetkaly s tak velkým zájmem, jak se původně očekávalo.

Jak uvedl v nejnovějším příspěvku určeném komunitě Steamu zástupce společnosti Pierre-Loup Griffais uvedl, že link na zařízení z obchodu zmizel přesněji proto, že návštěvnost stránky, na niž odkazoval, byla malá. Odkaz se prý na Steam časem vrátí, přesto i jen dočasné odstranění může naznačovat, že Steam Machines nejsou pro Valve v současnosti nejvyšší prioritou. To ostatně jinými slovy vyjádřil i Griffais, když ve svém postu uvedl, že zařízení „nejsou zrovna prodejními trháky“.

Společnost nicméně příznivce alternativního hraní ujišťuje, že nad Steam „mašinami“, SteamOS a potažmo Linuxem rozhodně „nezlomila hůl“. Momentálně prý pracuje na implementaci moderního multiplatformního API Vulkan do Linuxu i SteamOS a nedávno vydala na Steamu update s funkci nazvanou Steam Shader Pre-Caching, která zrychluje načítání aplikací na tomto rozhraní běžících a přispívá k jejich plynulejšímu chodu.

Valve prý chystá i další projekty týkající se Linuxu, zatím o nich ale nemůže mluvit. Středem zájmu má každopádně zůstat platforma SteamOS, již hodlá nadále vylepšovat a podporovat, z čehož podle společnosti bude mít v konečném důsledku prospěch celý ekosystém Linuxu.

 

Zdroj: pcmag.com, gamesindustry.biz