Foto: Valve

Valve zrušilo restart karetrní hry Artifact a ukončilo její vývoj

Studio Valve, tvůrci legendárního Half-Life, se vývoji nových her věnuje velmi sporadicky. Každý titul, který vyjde pod jeho hlavičkou, je tak velmi očekávaný. To platilo i o sběratelské karetní hře Artifact, jejíž vývoj byl nyní (v rozporu s předchozími sliby studia) ukončen. A to v době, kdy měla vyjít přepracovaná verze hry, která měla přinést slibovanou hratelnost. Té se však fanoušci pravděpodobně nikdy nedočkají.

Hra Artifact vyšla v roce 2018 a na jejím vývoji se podílel také legendární Richard Garfield, autor populárních Magic the Gathering. Hra navíc vycházela v době, kdy byly velmi populární tituly jako Hearthstone nebo Gwent.

I přes tyto všechny předpoklady hra nesklidila u kritiků ani u fanoušků velké ovace. Problémy přinesl především ekonomický model hry, který nutil hráče kupovat další karty. Navíc krátce po vydání hry došlo v rámci snahy přilákat hráče k radikálnímu snížení cen, což po právu rozhněvalo dosavadní hráče, kteří do hry investovali nemalé částky. Postupně pak docházelo k úbytku hráčů, což je u hry založené na multiplayeru velký problém.

Původní verze Artifactu je nyní k dispozici na Steamu zdarma, může si ji tak vyzkoušet každý. Hra se však nedočká nových rozšíření nebo další péče. Nové karty si hráči nebudou moci kupovat, pouze je získávat hraním.

Celý případ připomíná hru Anthem od studia Bioware. Ačkoliv šlo žánrově o velmi odlišnou hru, její příběh je velmi podobný – počáteční hype a očekávání fanoušků, zklamání z kvality hry a jejích mechanismů, sliby autorů, že chybu napraví a místo slibovaného restartu ukončení vývoje. Otázkou je, jestli opravdu není lepším řešením neperspektivní hry ukončit. Majitelé hry, kteří se těšili na příslovečné světlo na konci tunelu to ale rozhodně nepotěší.

Zdroj: bbc.com