Foto: Steam

Vědci z Intel Labs vycvičili AI, aby dokázala přeložit GTA V do fotorealistické grafiky

Zatím poslední (pátý) díl herní série GTA patří stále k nejoblíbenějším hrám současnosti. Důkazem jeho úspěchu je, že se připravuje verze už pro třetí generaci konzolí. Hra má velmi pěkné grafické zpracování, které je však pochopitelně stylizované. Jak by ale hra vypadala ve fotorealistickém podání?

Na tuto otázku odpovídají výzkumní pracovníci z laboratoří Intel Labs. Ti vytvořili novou technologii založenou na strojovém učení, která dokáže převést záběry ze hry do obrázků, jež vypadají jako z reálného světa, a to sama a poměrně jednoduše.

Systémy strojového učení ukázaly, že se dokáží naučit efektivně napodobovat umělecké směry malířů nebo fotografie. Na místo trénování neuronové sítě na slavných uměleckých dílech se vědci v Intel Labs spoléhali na datový balík Cityscapes. Jedná se o rozsáhlý soubor videonahrávek a obrazů zachycených v centrech německých měst.

Zajímavostí je, že fotorealistická grafika je pro tento styl vykreslení pro umělou inteligenci jednoduší než umělecké artefakty pracující s kreativitou. Umělecká díla nemají „spojitou podobu“ a liší se o sebe, realistická grafika zachycená stejným typem kamery má stálou hloubku ostrosti, šířku záběru a mění se pouze osvětlení v závislosti na denní době.

Jak můžete vidět ve videu, záběry ze silnic vypadají díky práci AI skutečně pozoruhodně fotorealisticky. Není však pravděpodobné, že by na základě této technologie vznikl nějaký mód. Technologie se soustředí na záběry z ulic, avšak záběry volného pohybu postav mimo automobil zpracované nejsou. Navíc každý, kdo hrál GTA V, ví, že některé kontroverzní pasáže hry je lepší nechat ve stylizované grafice.

Zdroj: gizmodo.com