Zdroj: youtube.com

Vědci z MIT vytvořili experimentální systém pro lepší orientaci autonomních automobilů, snímá strukturu podkladu silnice

Jednou z Achillových pat současných autonomních řídících systémů je špatné počasí. Pokusy ukazují, že za zhoršeného počasí posílají nepřesná data jak senzory vyhodnocující vizuální obraz, tak jinak vysoce přesný senzor LIDAR. S řešením (či spíše zlepšením současného stavu) přišel tým z MIT‘s Computer Science and Artificial Intelligence Lab, a to v podobě speciálního systému Ground Penetrating Radar (GPR).

Jedná se o zařízení, které vysílá elektromagnetické impulzy do země a podle specifické struktury podloží dokáže porovnáním s předem vytvořenou mapou přesně určit, kde se automobil v dané chvíli nachází. Výhodou tohoto systému je fakt, že není nijak závislý na vnějších podmínkách a dokáže vždy určit polohu naprosto přesně.

Základní podmínkou pro tento systém by byla velice přesná datová mapa, s níž by mohl automobil své aktuální zjištění srovnávat. „Pokud někdo odstraní povrch silnice a začne kopat pod ní najde většinou jen prach, špínu, hlínu a kořeny, LGPR však dokáže kvantifikovat konkrétní prvky a porovnat je s mapou, kterou již vytvořil, takže ví, kde přesně je, aniž by potřeboval fotoaparáty nebo lasery.

Autoři zatím zkouší celý systém na venkovských silnicích při nižších rychlostech a na jeho vývoji bude univerzitní tým ještě delší dobu pracovat. Nyní například řeší problém, jak se vyrovnat s výraznějším podmáčením podkladu, které může po dlouhotrvajících deštích způsobit změny ve struktuře silničního podloží.

Autoři projektu upozorňují na to, že jejich systém nepočítá s vizuálními informacemi, ty budou muset i nadále zajišťovat jiná zařízení, s nimiž by fungoval v kombinaci. Prvním krokem, na nějž se nyní soustředí, je minimalizace hardwaru, který je nyní umístěn za autem na zapřaženém vozíku respektive nástavbě za automobilem.

Zdroj: engadget.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.