Vejce jako hvězda Instagramu – posbíralo nejvíce lajků v historii a porazilo Kylie Jenner

Sociální sítě jsou někdy podivným prostorem, v němž se mohou stát velmi nepravděpodobné věci. A přesně taková věc se udála (a vlastně stále děje) na sociální síti Instagram. Doposud nejoblíbenější příspěvek (měřeno v počtu lajků) americké hvězdy reality show Kylie Jennerové, členky vlivné rodiny Kardashianů, v němž oznamuje narození své dcery, totiž porazilo vejce.

Ano, jakkoliv to zní bizarně, nejoblíbenější fotkou Instagramu se stalo obyčejné, hezky vyfocené vajíčko s drobným kropenatým vzorem. Na Instagram jej 4. ledna nahrál neznámý uživatel skrývající se pod přezdívkou EGG GANG a ostatní uživatelé na jeho výzvu pasovat vejce do role nejlepší fotky Instagramu odpověděli miliony lajků. Těch má vajíčko v tuto chvíli více než třicet osm a půl milionu a spolu s mediální popularitou toto číslo stále roste.

Na příkladu vajíčka ukázala komunita internetových uživatelů určitou poťouchlost a subverzi svého chování. K zisku světového rekordu prostě stačilo napsat, že by nebyl špatný nápad udělat z vajíčka světového rekordmana a pak se jen dívat, jak roste počet lajků. Úspěchu celého projektu si všimli i technologické společnosti a prodejci, jejichž komunikační oddělení začala na situaci reagovat a využívat ji ke svému prospěchu. Společnost OnePlus tak například nabízí vejce balené ve své krabici a zelený maskot obchodu Alza.cz vyzval vajíčko na souboj. Podobných příspěvků budeme zřejmě vídat více.

EGG GANG není jediným profilem, který se snaží o podvratnou činnost. Na Twitteru funguje účet Half An Onion, který si dal za cíl stát se populárnějším a mít víc odběratelů než Donald Trump. Úspěch účtů jako je EGG GANG nebo Half An Onion ukazuje určitou demokratičnost internetu a sociálních sítí.

Obě výše zmíněné aktivity poukazují na to, že nemusíte být všeobecně známí, abyste byli oblíbení, stačí mít dobrý nápad. Podobná demokratičnost přístupu lze ilustrovat i úspěchem youtuberů, kteří na začátku byli pouhými uživateli (často dětmi nebo mladistvými), kteří natáčeli své nápady, originální kousky nebo postřehy na internet, a stali se tak známými.

Zdroj: nytimes.com